Testare în paralel cu vaccinarea în Căsuța lui Moș Crăciun
Crucea Roșie Filiala Sibiu derulează în perioada 12 noiembrie – 21 noiembrie o campanie de testare gratuită pentru SARS COV 2. Acțiunea se va desfășura la Căsuța lui Moș Crăciun din Piața Mare, unde voluntarii vor fi prezenți în intervalul orar 16.00 – 18.00, în paralel cu campania de vaccinare derulată de Primăria Sibiu.
Având în vedere că înainte de vaccinare este recomandată efectuarea unei testări, venim în sprijinul sibienilor cu această inițiativă.
”Testarea se va realiza cu teste pentru salivă puse la dispozie de AEA Medical. Pentru a participa la testare, sibienii trebuie să știe că nu pot consuma niciun fel de alimente sau băuturi înainte cu cel puțin 20 de minute. În situația în care nu este respectată această reglementare, e posibil ca testele să dea rezultate fals pozitiv sau fals negativ. În eventualitatea unui rezultat pozitiv, vor fi îndrumați să realizeze un test PCR.”, a transmis Raluca Morar, director Crucea Roșie Filiala Sibiu
Aceasta este o inițiativă a Crucii Roșii Sibiu derulată în parteneriat cu organizatorii Târgului de Crăciun, AEA Medical, Primăria Sibiu și DSP.
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
You Might also like
2 drumuri județene calamitate vor fi consolidate de CJ Sibiu
5 ani agoDrumuri județene afectate de precipitațiile abundente
Cele 2 drumuri județene sunt DJ 142 J Șeica Mare – Șeica Mică, pe tronsonul cuprins între km 0+800 – km 0+90, și DJ 106 E, între localitățile Tilișca și Rod, pe tronsonul de la km 24+900 – km 25+000, afectate de precipitațiile abundente periodice, vor fi refăcute în acest an.
Consiliul Județean Sibiu a emis ordinele de începere a proiectării lucrărilor, după ce, în urma încheierii procedurii de achiziție, au fost semnate contractele de proiectare și execuție:
• pentru refacerea DJ 142J, km 0+800 – km 0+900, contractul va fi derulat de asocierea PRODIAL SRL și GG TEHNIC PROIECT SRL, valoarea acestuia ridicându-se la suma de 2.213.126,72 cu TVA. Durata contractului este de 7 luni, din care o lună pentru proiectare și 6 luni pentru lucrările de execuție.
• pentru DJ 106 E, între Tilișca și Rod, contractul va fi executat de asocierea PROMPT VSP SRL – ZENIT PROIECT & CONSULT SRL, valoarea acestuia fiind de 663.835,55 lei cu TVA. Durata contractului este de 4 luni, din care o lună pentru proiectare și 3 luni pentru execuția lucrărilor.
Aceste obiective de investiție ale Consiliului Județean Sibiu se realizează din Fondul de intervenție aflat la dispoziția Guvernului pentru refacerea infrastructurii locale afectate în urma calamităților naturale produse în anul 2020, alocate prin HG nr.531/9.07.2020, județul Sibiu primind suma de 4.545.000 lei.
”Siguranța cetățenilor este prioritară pentru noi în toate domeniile pe care le gestionăm, iar deplasările pe drumurile județene trebuie să se realizeze în condiții de siguranță. Aceste două noi investiții pe care Consiliul Județean Sibiu le-a demarat vor contribui la îmbunătățirea infrastructurii rutiere pe două drumuri județene cu important potențial turistic. De îndată ce proiectarea va fi finalizată și vor începe lucrările, voi continua deplasările pe șantier pentru a monitoriza îndeaproape realizarea lor, atât în ceea ce privește calitatea execuției cât și încadrarea în termenele asumate prin contract”, precizează Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu.
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
293Încă 10 paturi la ATI
5 ani ago10 paturi la ATI din Spitalul Clinic Județean de Urgență în plus pentru creșterea capacității de preluare a pacienților cu forme grave și foarte grave ale infecției cu SarsCov-2. Acestea au intrat în circuitul ATI destinat pacienților COVID 19 pozitiv începând de azi, 26 noiembrie. Cele 10 paturi sunt amplasate în construcția modulară nr. 1, destinată pacienților COVID 19, cu avizul epidemiologic temporar, pe perioada stării de alertă, al DSP Sibiu. În momentul de față, numărul total al paturilor ATI de la SCJU Sibiu pentru pacienții COVID 19 este de 22.
„Creșterea numărului de paturi ATI a este unul dintre principalele obiective pe care le-am urmărit, în demersul de a asigura condițiile necesare pentru tratarea pacienților, în contextul evoluției pandemiei de coronavirus și a creșterii numărului de cazuri grave din ultima perioadă. Suplimentarea numărului de paturi a fost posibilă prin eforturile cumulate ale Ministerului Sănătății, DSU și SCJU Sibiu, cărora le mulțumesc”, declară Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu.
”Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu, a primit avizul epidemiologic temporar, pe perioada stării de alertă de a extinde capacitatea de spitalizare a pacienților cu forme clinice care necesită internarea în ATI cu 10 paturi. Astfel în acest moment la nivelul Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu sunt funcționale un număr de 22 de paturi ATI.” a declarat Andreea Ștefan, purtătoare de cuvânt a Prefecturii Sibiu.
12+10+2+6+10 paturi la ATI = 40
De asemenea la nivelul județului Sibiu, există paturi ATI în următoarele unități sanitare:
– Spitalul Militar „Dr. Alexandru Augustin” – 10 paturi
– Spitalul Municipal Mediaș – 2 paturi
– Spitalul de Pediatrie – 6 paturiÎn ceea ce privește totalul de paturi pentru pacienții COVID-19, de pe secții, la nivelul județului Sibiu sunt funcționale un număr de 577 de paturi, ocupate fiind astăzi, conform raportărilor de la ora 08:00, 424 de paturi.
319Soma, (aproape) ”pisti tăt” … la Sibiu. Contract de peste 53 milioane de lei
4 ani agoSoma asigură serviciile de salubrizare stradală și de deszăpezire a domeniului public pentru următorii 4 ani
Primarul Astrid Fodor a semnat contractul pentru serviciile de salubrizare stradală și deszăpezire a domeniul public pentru următorii patru ani. Firma care va asigura aceste servicii este Soma SRL, fiind selectată în urma unei proceduri de achiziție în care s-au prezentat 4 oferte.
Valoarea contractului este de 53,52 milioane de lei, operatorul Soma urmând să asigure următoarele tipuri de activități pe parcursul celor patru ani de contract:
• Măturarea mecanizată a carosabilului, stropirea și spălarea periodică a acestuia conform unui grafic detaliat transmis operatorului de către Serviciul Management Salubrizare și Protecția Mediului
• Măturarea manuală a trotuarelor, a scărilor și pasajelor
• Colectarea deșeurilor din coșurile de gunoi stradale
• Deszăpezirea străzilor din municipiul Sibiu, în ordinea priorității stabilite“Procedura de achiziție a fost de durată, fiind în repetate rânduri contestată de ofertanți și astfel am pierdut doi ani, așteptând deciziile Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor și cele ale instanțelor de judecată care, în final, au dat dreptate Comisiei de evaluare a ofertelor din cadrul Primăriei Sibiu. În tot acest timp ne-am asigurat că serviciile sunt acoperite și am contractat prin negociere directă asocierea de firme SC Salubritate Deva & SC Terra Building, acest contract urmând să rămână în vigoare până în 8 martie 2022, atunci când expiră termenul acordat prestatorului prin documentația de achiziție pentru mobilizare și începerea efectivă a activității.”, transmite Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu.
Procedura de achiziție pentru aceste servicii a fost inițiată de Primăria Sibiu în august 2019. În cadrul acesteia s-au depus 4 oferte, dar Comisia de evaluare a decis în urma analizei că nici una nu este conformă, anulând procedura. Această decizie a fost contestată de 3 dintre ofertanți, autoritatea contractantă trebuind să reia procedura și să reevalueze ofertele. A urmat apoi un șir lung de contestații repetate din partea ofertanților și acțiuni în instanță cu privire la deciziile Comisiei de evaluare.
Procedura s-a încheiat în 1 noiembrie 2021, cu o decizie definitivă a Curții de Apel Alba Iulia prin care au fost respinse contestațiile ofertanților și s-a dat dreptate Comisiei de evaluare a ofertelor din cadrul Primăriei Sibiu care a declarat câștigătoare oferta depusă de Soma SRL.
“Vom depune toate eforturile pentru a schimba în mai bine modul în care se face curățenia și deszăpezirea pe domeniul public în Sibiu. Special pentru acest contract, achiziționăm utilaje noi, dotate cu motoare Euro 6, atât pentru salubrizare, cât și pentru activitatea de deszăpezire, tocmai pentru a presta servicii de calitate, într-un mod profesionist. Suntem convinși că această colaborare va fi de bun augur.” , a declarat Doru Narcis, director general Soma SRL.
Prestarea serviciilor în baza acestui contract va începe după perioada de mobilizare a prestatorului, așa cum prevede legislația, de aproximativ 3 luni, timp în care operatorul își va construi o bază de lucru și va achiziționa autospecialele și utilajele necesare prestării acestor servicii.
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
302