Articole

  • TOATE
  • Acasa
  • Actualitate
  • Coronavirus
  • Cultură
  • Educație
  • Exclusivitate
  • Fără categorie
  • Mediaș
  • Politică
  • Sănătate
  • Sibiu
  • Social
  • Sport
  • Timp Liber
  • Video

Vaccinare pentru toată lumea la Cazarma 90

Începând de sâmbătă, 15 mai, la centrul de vaccinare drive-through, deschis în Parcarea Cazarma 90, se vor putea vaccina toate persoanele care se prezintă la acest centru, indiferent de mijlocul sau modul de deplasare.

Centrul de imunizare este funcțional zilnic, în intervalul orar 09:00-19:00 și dispune de patru fluxuri de vaccinare, iar vaccinul administrat va fi cel produs de compania Pfizer BioNTech.

Vaccinare pentru toată lumea

Persoanele care nu se prezintă la centru cu mașina, ci pe jos sau cu bicicleta vor avea la dispoziție un cort pentru monitorizarea post – vaccinare.

„Încă de la primele discuții pe care le-am avut cu Primăria Municipiului Sibiu, Direcția de Sănătate Publică și ISU Sibiu, datorită faptului că acest centru este amplasat într-o zonă centrală, ne-am dorit să facem amenajarea acestuia de așa natură încât să poată fi vaccinați toți cei care doresc acest lucru și să facilităm astfel accesul sibienilor la imunizare. În urma acestui fapt, împreună cu Direcția de Sănătate Publică am solicitat Institutului Național de Sănătate Publică și CNCAV o aprobare pentru a putea vaccina toate persoanele care se prezintă la acest centru de vaccinare, indiferent de mijlocul sau modul de deplasare. Totodată, este o bucurie faptul că sibienii sunt dornici să se vaccineze și dau dovadă de implicare pentru a reveni la normalitate.” transmite prefectul județului Sibiu, Mircea – Dorin Crețu.

Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.

12 operatori regionali s-au reunit la Căciulata, în cadrul ședinței Comitetului ARA, Olt – Jiu

12 operatori regionali din toată țara, alături de secretarul de stat în Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, Cristian Roman și Directorul General AM POIM, Oana Arat

Întâlnirea de lucru are ca scop îmbunătățirea procesului de absorbție a fondurilor din Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), în baza căruia operatorii regionali de apă și canal din toată țara, pot dezvolta investiții masive.

Numai la Sibiu și Făgăraș, operatorul regional Apă Canal Sibiu S.A are în vedere racordarea a peste 20.000 de gospodării la noile rețele de apă potabilă și canalizare, prin investiții în valoare de aproape 200 de milioane de euro.

15 localități din Sibiu sunt incluse pentru dezvoltarea rețelei de apă, cu ajutorul fondurilor POIM.
Alte 6 localități din Țara Făgărașului sunt, de asemenea, pe listă.

“Discutăm despre lucrări ce presupun fonduri masive, de aproximativ 200 de milioane de euro. Gândiți-vă că Apă Canal Sibiu S.A susține investiții anuale de 2-3 milioane de euro, din fonduri proprii, provenite din tariful apă-canal. Asta ar însemna că fără atragerea fondurilor europene am avea nevoie chiar de 60-70 de ani pentru a derula astfel de lucrări. Este deci prioritar să obținem variante de finanțare din granturile europene și să urmărim îmbunătățirea procesului de absorbție pentru fondurile POIM”, a declarat președintele Comitetului Teritorial OLT-JIU, ing Vasile Maier.

Lista localităților din județul Sibiu, vizate pentru extinderea serviciului de apă cuprinde: Dobarca, Apoldu de Sus, Miercurea Sibiului, Cisnădie, Cisnădioara, Rosia, Daia Nouă, Nou, Cașolt, Săcădate , Tocile, Mag, Cart. Dealul Viilor (Șura Mare), Slimnic, Ruși.

Pentru Țara Făgărașului sunt în discuție Toderița, Dejani, Gura Văii, Recea, Berivoi, Mândra.

În ceea ce privește extinderea serviciului de canalizare, acesta se referă la localitățile Miercurea Sibiului, Cisnădie, Cisnădioara, Slimnic.
În afara acestor localități, se urmăresc și alte lucrări care vor asigura modernizarea și sutenabilitatea sistemelor de alimentare cu apă potabilă și canalizare din județele Sibiu și Brașov. În final lucrările vor îmbunătăți viața a circa 280.000 de locuitori.

Întâlnirea de lucru a celor 12 operatori regionali se bucură de participarea secretarului de stat în Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, Cristian Roman și a Directorului General AM POIM, Oana Arat. Și alti trei directori executivi din cadrul AM POIM vor urmări dezbaterea oportunităților din cadrul Programului Național de Redresare și Reziliență.

Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.

Construcție nouă în Câmpșor. Drumul dintre Ștrand și Turnișor va fi gata în 2022

Încep lucrările de construcție a noului drum care leagă cartierele Ștrand și Turnișor

În 13 mai, Primăria Sibiu a emis ordinul de începere a lucrărilor de amenajare a drumului care va lega cartierul Ștrand (str. D. Cantemir) de cartierul Turnișor (str. Rozmarinului). Lucrările încep după ce s-a finalizat proiectarea și după ce s-a reușit obținerea tuturor avizelor necesare, cea mai îndelungată procedură fiind cea de obținere a avizului de mediu.

“Concretizăm și acest proiect care va crește mobilitatea și va contribui la scăderea volumului de trafic pe șoseaua Alba Iulia și pe str. Maramureșului. După ce finalizăm și lucrările de modernizare a cartierului Ștrand, toată această zonă va fi mai funcțională și mai bine conectată cu restul orașului.”, a declarat Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu.

Cum va arăta această nouă cale de circulație:

• Drumul va avea peste 1 km lungime și 2 benzi de circulație, câte una pentru fiecare sens de mers
• Vor fi amenajate piste pentru biciclete separate de calea auto și de trotuare
• Iluminatul public va fi asigurat prin corpuri de iluminat cu LED, ecoeficiente
• La intersecția cu calea ferată se va crea o trecere la nivel, cu sistem automatizat de gestionare
• Se va amenaja o rețea de canalizare pluvială

Termenul de finalizare a construcției drumului este de 8 luni, fără a include lunile de iarnă în care nu se poate lucra. Investiția din bugetul local se ridică la 9,14 milioane de lei.

Drumul se va conecta cu noul pod peste Cibin aflat în construcție în dreptul străzii Rozmarinului. Lucrările sunt avansate aici, până în prezent amenajându-se malurile în aval și structura de rezistență a podului, inclusiv placa de beton. În următoarea perioadă se va lucra la trotuare în care se va instala canalizația metropolitană, la hidroizolație și la structura superioară a acestuia.

Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.

Materiale sanitare pentru centrele DGASPC și centrele medico-sociale

CJ Sibiu asigură materiale sanitare pentru centrele rezidențiale de la nivelul DGASPC și unităților de asistență medico-socială aflate în subordine.

Miercuri, 12 mai 2021, Consiliul Județean Sibiu a semnat cu ADR Centru contractul de finanțare europeană pentru derularea proiectului „Consolidarea capacității de gestionare a crizei sanitare COVID-19 la nivelul furnizorilor de servicii sociale din Județul Sibiu”.

Materiale sanitare în valoare de peste 2 milioane de lei

Valoarea totală a contractului este de peste 2.400.000 lei (TVA inclus), finanțarea fiind asigurată integral din fonduri europene nerambursabile (FEDR).

Prin proiect vor fi achiziționate materiale sanitare și echipamente de protecție personală, respectiv măști, combinezoane, mănuși, dezinfectanți, săpun antibacterian, puls – oximetru și alte materiale și echipamente medicale.

De acestea vor beneficia toate centrele rezidențiale din subordinea CJ Sibiu și aflate în structura DGASPC Sibiu: 8 centre pentru adulți cu dizabilități, un centrul pentru victimele violenței domestice și 5 centre destinate copiilor, la care se adaugă cele două Unități de Asistență Socială Medico – Socială din Sibiu și Săliște.

”În ultimul an, Consiliul Județean Sibiu a făcut permanent demersuri și a accesat fonduri europene pentru a sprijini unitățile spitalicești și centrele rezidențiale din subordine în vederea gestionării crizei sanitare pe care o traversăm. Facem toate eforturile pentru ca serviciile medicale oferite beneficiarilor din sistemul de asistență socială să fie de cea mai bună calitate”, a precizat Daniela Cîmpean, președinta CJ Sibiu.

Proiectul se derulează prin Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM), în parteneriat cu Direcția de Asistență Socială și Protecția Copilului Sibiu și Unitățile de Asistență Medico – Socială din Sibiu și Săliște. În următoare perioadă, Consiliul Județean Sibiu va demara procedurile de achiziție pentru aceste materiale și echipamente.

De la începutul crizei sanitare, Consiliul Județean Sibiu a sprijinit unitățile spitalicești din subordine pentru a accesa fonduri europene în vederea achiziționării de aparatură și echipamente medicale, primele contracte de finanțare fiind încheiate în cursul anului 2020.

Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.

Incendiu la o pensiune din Arpașu de Sus. 10 turiști erau cazați

Incendiu la coșul de fum al unei unități turistice aparținând unui complex turistic din zona Arpașu de Sus.

În cursul nopții pompierii militari ai ISU Sibiu au intervenit de urgență pentru localizarea și lichidarea unui incendiu izbucnit la coșul de fum a unei vile aparținând unui complex turistic situat în zona Arpașul de Sus.

La fața locului s-au peste mobilizat următoarele forțe :

  • Peste 15 pompierii militari.
  • 3 autospeciale de stingere cu apă și spumă.
  • 3 autospeciale de serviciu.
  • 1 autospecială SMURD.
  • în sprijin au intervenit membrii SVSU Arpașu de Sus cu o autospecială de stingere.

La sosirea forțelor la fața locului, incendiul se manifesta mocnit în jurul coșului de fum, extins la o cameră din unitatea turistică.

Aproximativ 10 persoane cazate în acel corp de clădire s-au autoevacuat înainte de sosirea forțelor.

O persoană de sex masculin, de aproximativ 27 de ani a primit îngrijiri medicale ca urmare a unui traumatism membru inferior și a fost transportat la UPU Sibiu pentru investigații suplimentare.

A ars acoperișul pe o surafață de cca 20 mp și s-au deteriorat bunuri din camera unității turistice. Cauza probabilă de izbucnire a incendiului a fost determinată de efectul termic al funinginii din coșul de fum necurățat.

Măsuri de prevenire și apărare împotriva incendiilor

Pentru a preveni apariția incendiilor recomandăm respectarea următoarelor măsuri de prevenire în exploatarea coşurilor pentru evacuarea fumului, astfel:

– coşurile se leagă de structură la trecerea prin planşee prin dispozitive constructive în vederea asigurării rezistenţei şi stabilităţii;
– la străpungerea planşeelor combustibile elementele de lemn ale planşeelor trebuie să fie distanţate la cel puţin 24 cm de la faţa interioară a coşului de fum (completarea spaţiului dintre coş şi planşee se realizează cu materiale termoizolatoare incombustibile);
– când coşurile sunt amplasate lângă pereţi de lemn sau alte materiale combustibile, se lasă între acestea un spaţiu de cel puţin 10 cm, protejând în acelaşi timp peretele cu materiale rezistente la foc;

– la traversarea podului clădirii şi la străpungerea acoperişului, feţele exterioare tencuite ale coşurilor de fum trebuie să fie la cel puţin 10 cm distanţă de elementele din lemn;
– în podurile clădirilor coşurile de fum se tencuiesc pe interior şi pe exterior şi se dau cu var, ca să se poată observa cu uşurinţă eventualele fisuri;
– în podul clădirilor şi în încăperi pardoseala combustibilă din dreptul uşiţei de curăţare se protejează cu materiale combustibile;
– gurile de evacuare ale coşurilor de fum din clădirile cu învelitori combustibile se prevăd cu dispozitive de protecţie contra scânteilor (grătare din sârmă);
– coşurile amplasate până la distanţa de 150 cm de coamă trebuie să depăşească coama cu 50 cm pentru învelitori incombustibile şi cu 100 cm pentru învelitori combustibile;

– se interzice racordarea focarelor alimentate cu gaze la canalele de fum care deservesc şi focare alimentate cu combustibil solid sau lichid;
– în spaţiile cu pericol de incendiu şi explozie nu se folosesc burlane din tablă pentru evacuarea fumului;
– se interzice folosirea improvizaţiilor la burlanele metalice de evacuare a fumului cu coturi multiple, montate pe lângă pereţii combustibili sau în apropierea materialelor combustibile;

Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.

– asiguraţi verificarea şi curăţarea periodică a coşurilor de fum, precum şi repararea acestora, dacă este cazul, de către personal specializat.
– recomandăm tuturor cetăţenilor să execute activităţile de verificare, reparare, izolare termică şi curăţare periodică a coşurilor de evacuare a fumului şi mijloacelor de încălzire numai cu personal atestat, şi să solicite la terminarea lucrării un act care să ateste: data şi locul, denumirea prestatorului, denumirea sau numele beneficiarului, tipul lucrării prestate şi semnătura (eventual ştampila) prestatorului.

Dezvoltare personală prin actorie, la BJ ASTRA Sibiu

Ateliere de dezvoltare personală prin actorie

Biblioteca Județeană ASTRA Sibiu demarează, începând cu 1 iunie 2021, o serie de ateliere de dezvoltare personală prin actorie adresate utilizatorilor înregistrați ai bibliotecii: copii, adolescenți și adulți. Inițiativa este menită să ofere celor interesați, prin intermediul tehnicilor de artă teatrală, posibilitatea de a-și cunoaște potențialul de exprimare, de a-și depăși emoțiile, de a-și dezvolta capacitatea de relaționare și de a descoperi noi particularități de manifestare personală. Sunt așteptați cei care doresc să își consolideze abilitățile de comunicare, cooperare și integrare în colectivitate și să dobândească mai multă încredere în forțele proprii.

„Ne bucurăm enorm că reușim să punem la dispoziția publicului larg acest tip de activitate și sperăm să putem oferi participanților o atmosferă prietenoasă, în care voia-bună, creativitatea și încrederea sunt cuvintele-cheie. Îl avem alături, în acest demers, pe actorul Lucian Dragotă, prieten fidel al Bibliotecii ASTRA, actor profesionist și muzician, cu o experiență de peste 20 ani în teatru, radio și televiziune. Cu ajutorul exercițiilor și tehnicilor specifice artei actorului, tehnici care pot fi transferate în viața socială și profesională, participanții sunt încurajați să se exprime liber pentru a degaja blocaje sau inhibiții și pentru a-și dezvolta competențele de comunicare.”, precizează Ana Coca, biblioteca.

Atelierele de dezvoltare personală prin actorie cuprind: exerciții de improvizație teatrală care dezvoltă atenția, memoria, creativitatea, puterea de concentrare; exerciții de dicție, respirație și tehnica vorbirii (interpretarea textului artistic); exerciții de expresie corporală care susțin îmbunătățirea expresivității gestuale.

Atelierele sunt structurate în trei grupe, în funcție categoria de vârstă: copii (9 – 13 ani); • adolescenți (14 – 18 ani); • adulți (peste 18 ani).

Numărul de locuri într-o grupă este limitat la 10 participanți, iar o sesiune durează 60 de minute. Programarea atelierelor (zile, intervale orare) va fi elaborată după finalizarea înscrierilor, de comun acord cu cei înscriși. Nu se percep taxe pentru înscriere și participare la ateliere.

Înscrierile se fac în perioada 17 – 31 mai 2021, în sistem on-line (email: bibliosuport@bjastrasibiu.ro) sau telefonic la nr. tel. 0269 210 551, indicând: numele și prenumele, vârsta, datele de contact, preferințele pentru desfășurarea cursurilor (zi, oră) și acordul/ dezacordul pentru utilizarea imaginii participantului în scopul promovării serviciilor bibliotecii.

Atelierele de dezvoltare personală prin actorie se vor desfășura săptămânal, în perioada lunilor iunie – decembrie 2021, la sediul Bibliotecii Județene ASTRA Sibiu (Str. George Barițiu, nr. 7, foaier).

Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.

vaccin.live – Primul buletin electronic de vaccinare din Europa

Buletin electronic de vaccinare

Începând din 12.05.2021, pe pagina de internet https://vaccin.live este disponibilă o nouă aplicație: ”Buletin electronic de vaccinare”.

Pentru funcționarea aplicației nu sunt necesare alte informații în afară de o adresă de E-mail pentru înregistrare și introducerea CNP-ului și numărului de telefon cu care s-a efectuat programarea la vaccinare. Menționăm că CNP-ul și numărul de telefon nu sunt stocate, ele sunt folosite doar pentru validarea CNP-ului la RENV, ulterior se salvează doar ultimele 4 cifre ale CNP-ului. Opțional se pot introduce mai multe date personale în secțiunea ”Profil”, acestea nefiind necesare în procesul de validare și verificare.

Această aplicație permite în primul rând oricărui utilizator înregistrat să-și creeze un ”buletin” de persoană vaccinată, prin validarea CNP-ului în baza de date privind adeverințele electronice de vaccinare (RENV). O dată validat, utilizatorul poate crea un cod QR (buletinul electronic de vaccinare).

În cadrul aceleași aplicații există și secțiunea „Verifică un buletin”. Astfel fiecare utilizator poate verifica un alt utilizator prin scanarea codului QR generat de către utilizatorul verificat (cu camera telefonului/tabletei).

Verificarea buletinul electronic poate fi făcută și de către organizatori de evenimente culturale sau sportive, unități comerciale (restaurante, baruri, hoteluri, etc.) și alte entități interesate.

Aplicația poate fi utilă într-un număr foarte mare de situații, atât pentru persoane private: întâlniri de business, întâlniri personale, evenimente private cu mai mulți invitați, etc., cât și pentru persoane juridice/instituții/organizatori de evenimente: unități de cazare, unități de alimentație publică (restaurante, baruri, cafenele, terase, cluburi), organizatori de nunți/botezuri, evenimente culturale (spectacole, concerte), evenimente sportive, evenimente publice (târguri, expoziții), evenimente politice (congrese, meeting-uri), evenimente religioase.

Este asigurată protecția datelor cu caracter personal, întrucât nu se afișează alte informații personale în afară de indicația ”cod QR valid” și ultimele 4 cifre din CNP-ul persoanei verificate, pentru o eventuală comparație cu documentul de identitate.

În acest moment aplicația funcționează ca aplicație web (prin accesarea https://vaccin.live), în curând urmând să lansăm și aplicații pentru iOS și Android.

Acest proiect susține efortul comun pentru stimularea imunizării populației prin simplificarea modului în care se face verificarea unei persoane imunizate complet. Scopul este de a îndemna cât mai multe persoane să se vaccineze, să putem reveni la o viață libera, așa cum era înainte de pandemie. Prin faptul că am reușit să o finalizăm în aproximativ 3 zile și pentru că este deja funcțională, măcar dăm o mână de ajutor până se lansează aplicația oficială.

Harta interactivă privind locurile libere la vaccinare (vechea platformă) este în continuare disponibilă și actualizată, putând fi accesată din meniu ”Harta centre vaccinare”.

vaccin.live se află în acest moment pe poziția 109 în România și pe poziția 49.450 la nivel mondial, conform statisticilor oferite de Alexa. Până în acest moment am înregistrat peste 1,5 milioane de vizitatori unici cu 15 milioane de vizualizări, au fost create peste 250.000 de înregistrări pentru alerte din care au fost transmise peste 300.000 de notificări pentru locuri noi disponibile de vaccinare respectiv pentru noi centre publicate.

Echipa vaccin.live depune eforturi considerabile pentru a asigura în permanență funcționarea platformei https://vaccin.live și pentru a oferi date actualizate și relevante. Acest serviciu este oferit gratuit. Toate costurile pe care le avem sunt suportate prin donații de către utilizatori.

Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.

Investițiile în Spitalul de Pediatrie continuă

Spitalul de Pediatrie – reabilitare, dotare, modernizare

Extinderea spațiilor destinate unității de primiri urgențe de pe str. Barițiu, a început în decembrie 2020 și în doar 4 luni lucrările au fost executate în proporție de 30%, termenul de finalizare fiind de 12 luni. Încăperile sunt reabilitate, pe rând pentru a nu afecta procesul medical. Până în prezent s-a reușit modernizarea a 5 încăperi în care se tratează pacienți cu urgențe medicale: s-au refăcut tencuieli și zugrăveli și s-a reabilitat pardoseala prin instalarea de covoare PVC. Au fost introduse circuitele electrice necesare rampelor de fluide medicale și s-a instalat o nouă centrală de tratare a aerului.

Primăria a achiziționat deja pentru acest departament un aparat de hematologie modern cu care se realizează analize complete și rapide pentru pacienți. Astfel, diagnosticarea se face mai rapid și mai eficient. Procedurile de achiziție pentru echipamente IT sunt în derulare și urmează să se inițieze procedurile și pentru restul aparaturilor.

Scurt sumar al proiectului în curs în cadrul Spitalului de Pediatrie: recompartimentarea și extinderea spațiului alocat primirii urgențelor la parterul clădirii; instalarea unui sistem de ventilație, climatizare și tratare a aerului; înlocuirea sistemului de distribuție a fluidelor medicale; amenajarea accesului în compartimentul de primiri urgențe; amenajarea unui laborator propriu de analize, dotat cu aparatură performantă; achiziția de echipamente medicale performante.

Dotarea ambulatoriilor Spitalului continuă

Contractul pentru achiziția de echipamente IT necesare cabinetelor ambulatoriilor s-a semnat deja, investiția fiind de peste 430.000 de lei. S-au cumpărat un sistem de arhivare și prelucrare a imaginilor medicale, un sistem de management al pacienților care va include un sistem de afișaj digital a anunțurilor, precum și calculatoare și imprimante necesare în procesul medical.

În aprilie s-a semnat și contractul pentru trei ecografe de înaltă performanță care vor îmbunătăți procesul de diagnosticare. Două dintre aceste ecografe vor fi livrate în următoarele săptămâni și vor echipa Laboratorul de Radiologie și Imagistică și cabinetul de endocrinologie și dermatologie. Al treilea ecograf va fi unul portabil, pentru cabinetul de chirurgie. Cele trei echipamente reprezintă o investiție 1,4 milioane de lei.

În prezent sunt în curs achizițiile pentru echipamente de laborator și pentru cabinetele ORL, cel de chirurgie și cel de ortopedie

Totodată prin proiect s-a realizat dotarea cabinetelor nou înființate, respectiv cel de endocrinologie și alergologie. De asemenea, se vor achiziționa echipamentele necesare pentru înființarea unui laborator de analize ce va deservi ambulatoriul de pe str. Gh. Barițiu. Spre exemplu, ambulatoriul de dermatologie va fi dotat cu aparate de criocauterizare și tratament cu laser, iar pentru diagnosticare se va achiziționa o sondă ecografică dedicată afecțiunilor cutanate.

Datorită noilor aparaturi, medicii chirurgi vor putea genera biopansamente personalizate pentru pacienții cu răni suprainfectate. Pentru cabinetul de gastroenterologie pediatrie se vor cumpăra aparate care să ajute la diagnosticarea pacienților, dar în același timp să fie mai prietenoase cu copiii. O noutate adusă de acest proiect este crearea unui laborator de studiu al mersului pentru pacienții cu probleme ale aparatului locomotor și neurologice.

Pe lângă achiziția acestor dotări, Primăria Sibiu finanțează din bugetul local și reabilitarea și extinderea spațiilor în care funcționează ambulatoriile Spitalului. Este vorba de o investiție de peste 1,2 milioane de lei care va începe în luna mai a acestui an. Extinderea Ambulatoriului se va realiza în spațiile în care funcționa înainte Serviciul Administrativ al Spitalului, mutat în 2020 într-un spațiu modernizat de pe str. Ștefan cel Mare.

Prin această lucrare se vor amenaja cabinete noi, spații de laborator și tratament, se vor înlocui instalațiile de utilități, tencuielile, pardoselile și se vor reface zugrăvelile. Termenul de execuție a lucrărilor este de 6 luni.

„La Spitalul de Pediatrie lucrăm la extinderea unității de primiri urgențe, precum și la dotarea ambulatoriilor, investiții în valoare de 11,8 milioane de lei, asigurate din fonduri europene nerambursabile. Lucrările de la Urgențe se desfășoară fără oprirea activității medicale și de aceea s-au luat măsuri speciale pentru desfășurarea acestora. Vreau să felicit conducerea Spitalului pentru modul în care a gestionat această situație și să mulțumesc personalului medical pentru înțelegere. În paralel achiziționăm echipamente performante și moderne atât pentru Urgențe, cât și pentru ambulatoriile de specialitate, parcurgând procedurile de achiziții publice.”, a declarat Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu.

Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.

Se închide traficul pe un tronson al Căii Dumbrăvii

Se închide traficul pentru lucrări de modernizare

De sâmbătă, 15 mai și până la începutul lunii iulie, pe un tronson al Căii Dumbrăvii se închide traficul pentru execuția lucrărilor de modernizare: porțiunea dintre str. Bahluiului și str. Argeșului, anunță Primăria Sibiu.

Comisia de Circulație a avizat în ședința de miercuri, 12 mai aceste restricții în traficul din zonă, cu următoarele rute ocolitoare:
• Pentru deplasarea dinspre Cimitirul Municipal spre oraș, autovehiculele vor fi direcționate pe str. Bahluiului – str. Goethe – str. Argeșului – str. Calea Dumbrăvii
• Pentru deplasarea dinspre str. Arieșului se pot utiliza străzile Bacovia și Putnei – str. Prof. Victor Lazăr – str. Gh. Dima.

Șoferii sunt rugați să circule cu atenție sporită în această zonă și să respecte semnalizarea rutieră care va fi amplasată de constructor, cu avizul Comisiei de Circulație.

Pe acest tronson sunt prevăzute lucrări de modernizare care nu vor schimba doar aspectul acestei artere, ci vor îmbunătăți funcționalitatea și mobilitatea: modernizarea rețelelor de alimentare cu apă; reabilitarea și extinderea sistemului de canalizare menajeră și a canalizării pluviale; modernizarea rețelelor de iluminat public prin instalarea de stâlpi noi echipați cu corpuri de iluminat LED, care vor lumina atât calea auto, cât și zonele pietonale și pistele pentru biciclete; modernizarea trotuarelor pe ambele părți ale străzii;

Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.

amenajarea spațiilor verzi pe ambele părți ale străzii prin semănarea de gazon și plantarea de arbori după finalizarea lucrărilor, în perioada indicată de specialiști; realizarea unei piste pentru bicicliști, în dublu sens, pe partea dreaptă a străzii (pe direcția b-dul M. Viteazu – str. Ludoș), separată de calea pietonală și de cea auto; reabilitarea structurii rutiere a drumului; crearea unei benzi de circulație dedicată transportului public de călători; amenajarea de locuri de parcare paralele cu drumul.

Vopsirea lânii cu plante tinctoriale la Muzeul Astra | FOTO VIDEO

Muzeul Astra și culorile naturale

Muzeul ASTRA a organizat miercuri, un atelier de vopsire a lânii cu plante tinctoriale. Muzeografii și restauratorul au folosit plante culese din flora locală, dar și 300 de mostre de lână din Mărginimea Sibiului, apă, foc, oale și linguri. Culorile rezultate se regăsesc, de altfel, pe materialele textile din patrimoniul Muzeului ASTRA.

”La Muzeul ASTRA ne dorim o viață sustenabilă, fructificând resursele pe care natura ni le oferă, într-o manieră empatică cu mediul și bazată pe tradiția și savoir-fair-ul strămoșilor noștri. În atelierul de vopsire a lânii cu plante vom folosi frunze, scoarțe și rădăcini de flori, copaci și buruieni, apă și mordanți, adică fixatori de culoare (săruri metalice – alaun, cupru, fier, staniu) pentru a trata materialul. Vopsirea lânii se împarte în trei pași: pregătirea materialelor textile pentru vopsire prin mordansare, adică aplicarea fixatorilor de culoare, apoi vom extrage colorantul din sursa biologică.” a declarat Iulia Teodorescu, restaurator textile Muzeul ASTRA

Acțiunile de acest gen sunt organizate pentru a demonstra publicului larg importanța și utilitatea patrimoniului cultural imaterial în strânsă legătură cu cel material.

Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.

Beneficiile naturii la Miercurea Sibiului

Muzeul Țării Secașelor din Miercurea Sibiului, unitate componentă a Muzeului ASTRA, găzduiește în acest sfârșit de săptămână (14-15 mai) evenimentul „Beneficiile naturii în Muzeul Țării Secașelor”.

Prin acest eveniment ne dorim să transmitem către vizitatori un mod sustenabil de valorificare a resurselor din natură și a metodelor variate de întrebuințare a plantelor.

Beneficiile naturii pentru cei mici și cei mari

Cei mici se pot bucura de activități creative precum: presarea plantelor, desene botanice, identificarea motivelor florale pe mobilierul pictat, împâslirea ciucurilor din lână vopsită cu coloranți natural. Alături de ei, ceilalți vizitatori vor avea parte de o expoziție de plante uscate, degustare de ceaiuri și gem de măceșe.

Participarea va fi în baza biletului de intrare: adulți 5 lei, copii 2 lei.

Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.

Rock the Symphony, joi la sala Thalia

Rock simfonic la Filarmonica Sibiu

Deep Purple, Adele, Guns N’Roses, One Republic, Nirvana, Jimi Hendrix, Ed Sheeran, Bruno Mars, Queen sau Michael Jackson vor putea fi ascultate, în interpretarea Orchestrei Filarmonicii Sibiu, joi 13 mai 2021, cu începere de la ora 19 la sala Thalia. Biletele au fost puse în vânzare la Casa de bilete a Sălii Thalia și online, pe iabilet.ro. Accesul se face în limita a 30% din capacitatea sălii.

Rock the Symphony este numele evenimentului acestei săptămâni de la Sala Thalia. Orchestra Filarmonicii Sibiu, dirijată de Remus Grama, alături de solistul Sorin Petrescu (pian) vor interpreta muzică pop-rock, de la cunoscutul hit Deep Purple ”Smoke on the Water” sau ”Bohemian Rhapsody” a grupului britanic Queen până la ”Thriller”-ul lui Michael Jackson și mult mai tânăra ”Counting stars” a celor de la One Republic.”, au declarat reprezentanții Filarmonicii de Stat Sibiu

Remus Grama, muzician venit de la Târgu Mureș este și membru fondator al Bohemia String Quartet. Tânăr muzician cunoscut publicului târgumureșean și din evoluțiile sale ca dirijor în concertele Filarmonicii din Târgu Mureș, Remus Grama este absolvent al Academiei de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca si vocația dirijorală s-a relevat în ultimii ani. A participat la cursurile de măiestrie ale dirijorului Konrad von Abel din Germania, fost asistent al maestrului Sergiu Celibidache; începând cu anul 2018 este dirijorul permanent al Bohemian Symphonic Orchestra, cu care are la activ proiecte precum spectacolul Vița-de-Vie “În Corzi” din Festivalul AWAKE ediția 2018, sau Bohemian Symphony din ediția 2019 a aceluiași festival. De asemenea este dirijorul permanent al Rock Classic Chamber Orchestra din München – Germania.

Biletele pentru concertul ”Rock the Symphony” s-au pus în vânzare la Casa de bilete a Filarmonicii Sibiu și online pe iabilet.ro. Prețul unui bilet este de 30 și 40 de lei. Purtarea măștii de protecție este obligatorie pe întreaga durată a concertului.

Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
Scroll to top