Tabăra de vară în Muzeul ASTRA iunie, iulie, august 2022
Tabăra de vară – episodul ”Cum se face…oala de lut” are loc săptămâna aceasta, între 20 și 24 iunie. Săptămâna lutului se adresează copiilor cu vârsta între 7 și 14 ani. De tainele lucrului cu lutul se pot bucura 15 copii.
În cadrul atelierelor de la sfârșitul lunilor iulie și august copiii vor afla cum se face matrița de turtă dulce și apoi cum se face o pâine.
Pentru Săptămâna lemnului și Săptămâna grâului se pot face înscrieri la 0751 166529 (între orele 10-16), sau la e-mail: oradejoaca@muzeulastra.com
Atelierele se desfășoară sub îndrumarea unui meșter popular, pe faze de lucru. Fiecare zi este dedicată unei etape de lucru. Programul zilnic al copiilor înscriși este completat de activități educaționale și jocuri de echipă. Toate acestea sub îndrumarea unui educator muzeal.
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
You Might also like
Asociația Energia Inteligentă: Nu toate familiile beneficiază de plafonarea la energie, conform OUG 119/2022
3 ani agoAsociația Energia Inteligentă: Analiză – Nu toate familiile monoparentale și cele care au în întreținere 3 copii, vor beneficia de preț plafonat la energie!
Asociația Energia Inteligentă atrăgea atenția încă din luna octombrie 2022, că această nouă lege a plafonării prin prevederile ei populiste, este făcută în fapt să nu poată fi aplicată.
”Noua lege a plafonării prețului la energie, stabilește că doar clienţii casnici (adică în situația în care contractul de furnizare energie electrică este pe numele lor) și nu consumatorii casnici (adică orice familie indiferente pe numele cui este contractual de furnizare energie electrică) vor beneficia de preț plafonat, dacă sunt familii monoparentale sau care au în întreținere 3 copii.”, Dumitru Chisalita, președinte Asociația Energia Inteligentă
În cazul în care contractul de furnizare energie electrică este pe numele unui alt membru din familie decât cel care are declarat în întreținere copiii, dacă acestea stau în chirie, dacă contractul de furnizare energie electrică, în cazul familiilor cu mai mult de 3 copii în întreținere sau este pe numele fostului soț/soție, dacă acestea stau în chirie , în cazul familiilor monoparentale care au în întreținere un copil, nu va beneficia de acest preț plafonat.
Această condiție poate fi îndeplinită prin încheierea unui nou contract de furnizare energie electrică pe numele membrulului familiei care are și în întreținere minim 3 copii, respectiv pe numele membrului familiei monoparentale care are în întreținere cel puțin un copil, și doar ulterior se poate depune cererea și declarația pe proprie răspundere a clientului către furnizor.
”Această soluție însă, restrânge dreptul acestor familii, să beneficieze de preț plafonat începând cu data de 1 ianuarie 2023.”, spune Dumitru Chisalita, președinte Asociația Energia Inteligentă
Pentru aceste două cazuri legea spune că familia poate să benefizieze de un preț plafonat în cazul în care: ”copii trebuie să urmeze o formă de învăţământ” și să aibă vârsta de maxim 26 de ani.
Formă de învățământ conform legislației înseamnă: creșe, grădinițe, scoală primară, liceu/colegiu, postliceală, univetrsitate, masterate, școală doctorală.
Cu alte cuvinte în situația în care o familie are în întreținere 3 copii dar cel puțin unul nu se găsește la una din aceste forme de învățământ la momentul depunerii cererii pentru prețul plafonat nu beneficiază de preț plafonat la energie electrică, spun cei de la Asociația Energia Inteligentă.
”Solicităm Guvernului emiterea în Regim de Urgență a unei OUG pentru eliminarea/schimbarea articolelor aberante care obligă românii să scoată mai mulți bani din buzunar, atât pentru consumurile de energie electrică din urmă, cât și pentru consumurile viitoare, care crează false speranțe pentru familiile monoparentale sau cu mai mulți copii, dar care nu au neaparat un contract pe numele lor, care amăgesc persoanele bolnave care nu sunt clienți, dar și pentru faptul că în prag de sărbători, în plină iarnă cu temperaturi scăzute, această lege aduce oamenii disperați la cozii uriașe la ghișeele furnizorilor.”, Dumitru Chisalita, președinte Asociația Energia Inteligentă
În aceste zile s-au format cozi la unele sedii ale furnizorilor de energie. Persoanele, majoritatea în vârstă, stau la coadă fie pentru a depune declarațiile pe propria răspundere, fie pentru a cere lămuriri cu privire la accesarea plafonării energiei.
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
337Cufărul călător a ajuns la 100 de elevi din Sibiu
2 ani agoCufărul călător. un nou program educașional dezvoltat de Muzeul ASTRA prin C.A.R.R.
Cufărul călător este un program educațional am Muzeului ASTRA, inclus în proiectul ,, Restaurarea și revitalizarea monumentului istoric Casa Artelor”. În perioada februarie – martie a avut loc etapa de explorare a cufărului cu lut, iar de asta s-au bucurat peste 100 de elevi ai claselor I – IV din școlile din Sibiu.
Cufărul dă posibilitatea copiilor să identifice materia primă – lutul în formă brută, cât și obiecte în diferite faze de lucru – lut nears, lut ars, lut nears și decorat, vase decorate și arse, vase smălțuite, nearse și vase smălțuite, arse.
Elevii au identificat și au experimentat câteva unelte precum: ebosoare, debosoare, spatule, corn pentru decorat, sârmă pentru tăiat lutul sau sucitor. Au aflat modul de obținere a pigmenților naturali pentru decor– culoarea portocalie din rușală, albul din caolin și negrul din pământ negru.
În cufăr, copiii au descoperit și obiectele realizate din lut: de la farfurii, boluri, căni, pană la materiale folosite în construcția caselor –cărămida și țiglă sau pentru sistemele de încălzire – cahle folosite la construirea sobelor. Astfel, au înțeles cât de versatilă este această materie primă – lutul, care este utilizată nu doar pentru obiecte de uz casnic, ci și ca material eficient de construcție a caselor, prietenos cu mediul.
Activitatea a fost completată de un atelier de storytelling cu ajutorul cubului povestitor, care stimulează imaginația și creativitatea copiilor, sprijinindu-i în explorarea lutului în diferite forme, acțiuni și roluri și realizarea unei cărți tip acordeon, pornind de la poveștile copilăriei.
”Aceasta este etapa participativă a programului educațional prin care beneficiarii, respectiv copiii, sunt implicați în procesul de elaborare a activităților educaționale. În următoarea etapă cadrele didactice vor avea posibilitatea să utilizeze cufărul pentru experimentarea directă a materialității unui obiect, a materiei prime din care sunt făcute obiectele, precum și a tehnicilor de lucru utilizate, în strânsă legătură cu curriculumul școlar, cufărul devenind astfel un instrument educațional în realizarea orelor de curs.”, Ioana Dan, responsabil program educațional C.A.R.R. din cadrul Muzeului ASTRA.
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
223Ghișeul digital al Primăriei Sibiu este deschis 7 zile din 7
3 ani agoGhișeul digital – disponibil la sediul instituției 24/24 de ore, 7 zile din 7
Ghișeul digital este o alternativă la cel deservit de funcționari. În urmă cu câteva luni, Primăria Sibiu a lansat în testare un terminal self service. De miercuri, ghișeul digital este disponibil cetățenilor la intrarea în sediul central al Primăriei Sibiu dinspre Piața Mică.
“Acest ghișeu digital este soluția pentru sibienii care nu utilizează instrumentele online pe care Primăria Sibiu le-a pus la dispoziție. În plus, foarte important, acest ghișeu amplasat în sediul Primăriei este disponibil și după ce programul instituției se încheie, inclusiv în weekend. Astfel, dacă aveți de depus documente sau de făcut plăți dar lucrați până târziu, puteți veni la Primărie la orice oră și să faceți aceste operațiuni la ghișeul digital.” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)
GHIȘEUL DIGITAL poate fi utilizat pentru:
- DEPUNEREA DE DOCUMENTE, fie că este vorba despre cereri, formulare sau despre sesizări și reclamații. Operațiunea este foarte simplă:
◦ Alegeți din meniu tipul de document pe care doriți să îl depuneți și urmați pașii indicați pe ecran
◦ Introduceți cartea de identitatea în fanta dedicată și completați datele de contact, conform instrucțiunilor (nr. telefon și e-mail) pe care să vă transmitem răspunsul
◦ Introduceți foile în fanta pentru documente, aparatul le va prelua și veți primi un număr de înregistrare generat de registratura electronică a Primăriei, sub forma unui bon.
◦ Documentele sunt preluate și transmise serviciului din Primărie abilitat să le soluționeze. - PLATA IMPOZITELOR LOCALE ȘI A DIVERSELOR TAXE: Aici puteți plăti peste 100 de tipuri de taxe și impozite, dintre care menționăm: impozitele pe teren, casă sau mașină, taxa de salubrizare, taxe pentru eliberarea unor documente, taxe de timbru și amenzi. Puteți consulta lista completă a taxelor și impozitelor care se pot achita la ghișeul electronic pe următorul link: LISTĂ TAXE ȘI IMPOZITE.
Aveți nevoie de cartea dumneavoastră de identitate și de un card bancar. Plata se poate face introducând datele dumneavoastră personale sau scanând codul de bare de pe decizia de impunere pe care o primiți acasă de la Direcția Fiscală.
Plata se face în câțiva pași simpli:
• Selectați de pe ecranul tactil ce impozit sau taxă doriți să achitați
• Introduceți cartea de identitate în fanta marcată, pentru a fi scanată.
• Completați restul detaliilor marcate cu câmpuri roșii cu ajutorul tastaturii de pe ghișeu
• Selectați de pe ecran „Plătește”
• Apropiați cardul bancar de POS și urmați procedura unei plăți obișnuite
• Ridicați chitanța! Nu se emit duplicate și este dovada plății, pe care trebuie să o păstrați.Acest terminal self service a fost creat de Primăria Sibiu în cadrul proiectului “SALT Sibiu – Administrație de calitate, accesibilă locuitorilor prin tehnologie” finanțat din fonduri europene nerambursabile prin Programul Operațional Capacitate Administrativă, Axa prioritară 2 – „Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente”.
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
736- DEPUNEREA DE DOCUMENTE, fie că este vorba despre cereri, formulare sau despre sesizări și reclamații. Operațiunea este foarte simplă: