Școală de Vară pentru cei mici în perioada 3 – 7 iulie și/sau 10 – 15 iulie
Școala de vară poartă denumirae de ”O săptămână la Crucea Roșie”. Acest rogram are ca temă principală dobândirea cunoștințerlor de prim ajutor, adaptate vârstei celor mici.
”Ne propunem să-i învățăm manvre de prim ajutor, adaptate vârstei lor, dar și să realizăm activități de tip outdoor, având în vedere că sediul nostru se află în centrul istoric al orașului: incursiuni în Parcul Astra și prezentarea busturilor personalitățiilor prezente acolo cu exemple concrete din viețile lor, jocuri de grup în Parcul Cetății dar și joacă liberă în Parcul Tineretului. Cei mici vor fi supraveghați de voluntarii noștri instruiți dar și de personalul angajat.”, a declarat Raluca Morar, Director Crucea Roșie, Filiala Sibiu.
Fructele, apa și o gustare zilnică sunt asigurate de Crucea Roșie. Cei care participă la Școala de Vară sunt rugați să vină de acasă cu un sandvich sau o gustare de prânz.
”În intervalul orar 9 -16 putem găzdui maxim 10 copilași cu vârste cuprinse între 7 – 10 ani. Taxa pe săptămână este de 300 de lei, iar pentru informații suplimentare vă stăm la dispoziție la 0741 118 975 sau prin email la sibiu@crucearosie.ro .”, transmit organizatorii.
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
You Might also like
Primăria Sibiu inteționează să depună încă 2 proiecte pe PNRR
3 ani agoPrimăria Sibiu continuă modernizarea sistemului de colectare a deșeurilor
Primăria Sibiu intenționează să depună, pentru obținerea finanțării din Planul Național pentru Redresare și Reziliență, două proiecte importante pentru sistemul de colectare selectivă a deșeurilor de la populație în municipiul Sibiu.
“Sibiul a dat tonul cu insulele ecologice, primele 15 fiind deja funcționale în oraș încă de anul trecut. Vom extinde acest model, cu fonduri europene, în tot orașul. În ceea ce privește centrul de aport voluntar, acesta reprezintă o alternativă la campaniile anuale de colectare a anumitor tipuri de deșeuri, cum sunt cele voluminoase sau periculoase, dar îi ajută și pe cetățenii care doresc să acceseze abonamentul ECO pentru taxa de salubrizare care presupune predarea a 10 kg de reciclabile anual. Până acum puteau face acest lucru la centrele private de colectare, dar acum vom crea unul public.” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)
- Crearea a 110 insule ecologice digitale pentru colectarea selectivă a deșeurilor, fiecare dotată cu 5 tipuri de containere pentru cele 5 fracții de deșeuri. Insulele vor avea acces controlat, digital, prin intermediul unui card, prin GSM înregistrându-se numărul de aruncări pe fiecare apartament. Astfel, se va reuși implementarea sistemului “Plătește pentru cât arunci”, instrument specificat în legislație.
Primăria intenționează să solicite finanțare pentru numărul maxim de astfel de insule indicat în Ghidul de finanțare pentru un municipiu de dimensiunea Sibiului. Valoarea estimată a proiectului depășește 12,5 milioane de lei.
- Amenajarea unui centru de aport voluntar a deșeurilor reciclabile, scopul fiind acela de a suplimenta posibilitățile de colectare selectivă pentru cetățeni. Centrul va fi creat în Viile Sibiului, pe un teren de aproximativ 4.000 de metri pătrați pus la dispoziție de Primăria Sibiu. Practic, cetățenii conștiincioși, care colectează selectiv corect din responsabilitate, dar și pentru a-și reduce costurile cu taxa de salubrizare prin diminuarea cantităților de rezidual, vor putea aduce la acest centru oricând, în afara campaniilor de colectare, următoarele tipuri de deșeuri care nu pot fi colectate în pubele individuale de la locuințe: reciclabilele și biodeșeurile, deșeurile voluminoase și periculoase, deșeurile din construcții, echipamentele electrice și electronice, anvelopele și bateriile uzate.
Transportul deșeurilor la centru va fi efectuat de cetățean în regie proprie, iar pentru predarea deșeurilor nu se va percepe taxă. Aceasta este o opțiune mai economică decât preluarea de acasă, de către operator a deșeurilor, operatorul percepând o taxă. Valoarea proiectului este estimată de Primăria Sibiu, la 4,5 milioane de lei.
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
2052000 de CI sunt gata. Cererile sunt depuse din februarie 2021
4 ani ago2000 de CI încep să fie distribuite din 17 aprilie
Serviciul de Evidență a Persoanelor Sibiu informează că Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date, București a furnizat materiile prime necesare pentru tipărirea cărților de identitate pentru care s-au depus cereri până în 31.03.2021. În aceste condiții, în municipiul Sibiu s-au tipărit un număr de 2000 de CI (cărți de identitate), soluționându-se cererile cetățenilor preluate de către Serviciul de Evidență a Persoanelor Sibiu în perioada 09.02.2021-31.03.2021.
Prin urmare, cetățenii care au depus cereri privind eliberarea cărții de identitate în perioada menționată sunt invitați să se prezinte la ghișeele Serviciului de Evidență a Persoanelor Sibiu, de pe b-dul Victoriei nr. 1-3, ghișeul P 44 pentru a-și ridica noua carte de identitate. Pentru a evita aglomerația la ghișee și pentru asigurarea distanțării fizice, cetățenii sunt rugați să respecte următoarea programare:
De asemenea, ca măsură suplimentară în sensul evitării aglomerației, Serviciul de Evidență de Persoanelor își extinde programul la ghișeul de eliberare a cărților de identitate și în zilele de sâmbăta, respectiv în 17 și 24 aprilie, în intervalul orar 9.00-13.00.
DE REȚINUT!
Cetățenii care se prezintă pentru eliberarea cărților de identitate trebuie să aibă asupra lor vechile acte de identitate, care le-au fost lăsate în posesie, acestea urmând să fie predate la ridicarea noilor cărți de identitate.
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
792CFR SA a semnat 8 contracte pentru siguranța feroviară
2 ani agoCFR SA a semnat toate contractele finanțate prin PNRR pentru modernizarea instalațiilor de siguranță feroviară- etapa DALI –
CFR(Compania Naţională de Căi Ferate) SA a semnat astăzi, 31 martie 2023, toate cele 8 contracte, în valoare totală de 25,97 MILOANE lei, finanțate din fonduri nerambursabile PNRR, pentru elaborarea Documentației de Avizare a Lucrărilor de Intervenție (DALI) privind „Sporirea eficienței economice și a siguranței feroviare prin creşterea nivelului de centralizare al instalaţiilor de semnalizare feroviară, pe 973 km CF și în 121 de stații, pe raza celor 8 sucursale regionale.
Asocierea I.S.P.C.F. SA (lider de asociere) – SC BAICONS IMPEX SRL va elabora Documentația de Avizare a Lucrărilor de Intervenție (DALI), în cadrul a 5 contracte, în valoarea totală de 19.124.678,20 lei, fără TVA, pentru următoarele loturi:
Lot 2 – Sucursalele Regionale CF Timișoara și Cluj – 6.913.434,71 LEI fără TVA
Sectoare de cale ferată: Timișoara Sud – Voiteni – Stamora Moravița, Reșița Sud – Caransebeș, Sântana – Ciumeghiu, Sărățel – Dej, Deda – Sărățel, Săcuieni Bihor – Carei și Gen. Avramescu – Satu Mare – Porumbești
Stații CF: Timișoara CET, Timișeni, Jebel, Voiteni, Deta, Stamora Moravița, Cornuțel Banat, Brebu, Reșița Nord, Reșița Sud, Sântana, Șimand, Nădab, Chișineu Criș, Zerind, Măghieruș Șieu, Șintereag, Deda, Râpa de Jos, Monor Gledin, Șieu, Marișelu, Sărățel, Săcuieni Bihor, Șilindru, Valea lui Mihai, Sanislău, Carei, General Avramescu, Satu Mare Sud, Satu Mare, Botiz, Micula și Porumbești
Lot 4 – Sucursalele Regionale CF Iași și Galați – 6.233.122,20 lei, fără TVA
Sectoare de cale ferată: Vaslui – Iași, Bârlad – Vaslui, Tecuci – Bârlad, Verești – Botoșani și Bacău – Piatra Neamț
Stații CF: Bălteni, Buhăiești, Rebricea, Scânteia, Grajduri, Bârnova, Ciurea, Zorleni, Banca, Crasna, Munteni, Vaslui, Frunzeasca, Berheci, Nichișeni, Tutova, Bârlad, Tecuci, Bucecea, Leorda, Botoșani, Gârleni, Buhuși, Podoleni, Roznov și Piatra Neamț.
Lot 5 – Sucursala Regională Galați – 2.079.727,50 lei, fără TVA
Sectoare de cale ferată: Făurei – Galați și Urziceni – Făurei
Stații CF: Dedulești, Plopu, Urleasca, Traian Sat, Lacul Sărat, Brăila, Baldovinești, Vădeni, Barboși, Filești și Galați
Lot 6 – Sucursala Regională CF București – 881.334,39 lei, fără TVA
Stații CF: Târgoviște și Nucet
Lot 8 – Sucursala Regională CF Cluj – 3.017.059,40 lei, fără TVA
Stații CF: Bușag, Acâș, Vișeul de Jos, Diosig, Biharia și Halmeu
Regionala CFR Brașov primeste 3 milioane de lei. fără tva
Asocierea SC BAICONS IMPEX SRL (lider de asociere) – I.S.P.C.F. SA va elabora Documentația de Avizare a Lucrărilor de Intervenție (DALI), în cadrul a 3 contracte, în valoarea totală de 6.850.000 lei, fără TVA, pentru următoarele loturi:
Lot 1 – Sucursalele Regionale CF Craiova/București – 3.000.000 lei, fără TVA
Sectoare CF: București – Pitești și București – Urziceni
Stații CF: Săbăreni, Ciocănești, Gherghani, Titu, Fusea, Mătăsaru, Gaești, Leordeni, Călinești, Golești, Ram. Golești și Pitești
Lot 3 – Sucursala Regională CF Brașov – 3.000.000 lei, fără TVA
Sectoare CF: Războieni – Tg. Mureș și Sibiu – Vințu de Jos
Stații CF: Gligorești, Luduș, Iernut, Cipău, Sânpaul, Cuci, Gen.N. Dăscălescu, Tg.Mureș Sud, Tg.Mureș, Tg.Mureș Nord, Turnișor, Orlat, Săliște, Apoldu de Sus, Miercurea Sibiului, Cunța și Sebeș Alba
Lot 7 – Sucursala Regională CF Craiova – 850.000 lei, fără TVA: Stațiile CF: Amaradia și Bascov
Obiectivele specifice pentru fiecare sector de cale ferată și stațiile CFR sunt următoarele: creşterea productivităţii şi reducerea costurilor de exploatare în domeniul conducerii traficului prin creșterea gradului de centralizare a instalațiilor de semnalizare; eficientizarea operațiunilor din nodurile feroviare pentru asigurarea unor conexiuni mai rapide cu alte rute feroviare din zonă prin integrarea instalațiilor de semnalizare în centre de management al traficului; creșterea nivelului de siguranță a traficului feroviar prin modernizarea instalațiilor mecanice.
”Este important de precizat faptul că, prin implementarea programului de centralizare a instalațiilor și integrarea acestora în centre de management ale traficului, CFR SA contribuie esențial la creșterea gradului de siguranță feroviară, optimizarea capacității de exploatare a sectoarelor feroviare și la reducerea cheltuielilor aferente întreținerii.”, transnit reprezentanții CFR SA.
Conform CFR SA, sursa de finanțare este asigurată din fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), iar durata contractelor este de 9 luni, de la emiterea ordinului de începere a prestării serviciilor.
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
231