Modernizări în valoare de 3 milioane de lei
Primăria Sibiu a contractat lucrările de reamenajare a unui corp al Colegiului Economic G. Barițiu, situat pe strada Oituz, în vederea creării mai multor spații pentru cursuri. Un etaj al clădirii va fi utilizat de către Colegiul Economic, iar în sălile de pe cel de-al doilea etaj se va extinde activitatea Colegiului Andrei Șaguna din apropiere.
Prin investiția în valoare de 3 milioane de lei vor fi puse la dispoziția elevilor și profesorilor 13 săli de clasă modernizate, un laborator IT nou, spații administrative și grupuri sanitare care vor fi amenajate la etajul 1 și 2 al acestui corp de clădire, parterul fiind deja reabilitat și în uz în prezent.
Lucrările care vor fi executate în următoarele 12 luni includ:
• Termoizolarea exteriorului pentru creșterea eficienței termice a clădirii
• Modernizarea sistemului de colectare a apelor pluviale
• Înlocuirea tâmplăriei existente cu tâmplărie PVC
• Recompartimentări și reorganizarea tuturor spațiilor interioare de la etajele 1 și 2
• Modernizarea instalațiilor electrice, sanitare și termice
• Zugrăveli și vopsitorii interioare
• Instalarea sistemelor de detecție și securitate la incendiu, precum și cele de stingere a incendiilor
• Reamenajarea accesului în clădire și optimizarea acestuia pentru persoanele cu dizabilități, urmând să se creeze și un grup sanitar dedicat acestora.
Lucrările vor începe la jumătatea lunii noiembrie.
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
You Might also like
S-au afișat locurile disponibile pentru clasa pregătitoare în cele 170 de unități școlare din județ
4 ani agoClasa pregătitoare este formată din maximum 22 de elevi
La nivelul județului Sibiu funcționează 170 de unități școlare care au și învățământ primar. Cele mai multe locuri disponibile pentru prima etapă de înscriere se regăsesc la Școala Gimnazială ”Mihai Viteazu” Șelimbăr și Școala Gimnazială Nr 25 din Sibiu. Aici sunt anunțate 176 de locuri în 8 clase de pregătitoare. Numărul maxim admis într-o clasă este de 22 de elevi.
Calendarul înscrierilor pentru clasa pregătitoare din anul școlar 2021-2022
18 martie S-a postat pe site-ul CJRAE/CMBRAE modelul de cerere pentru evaluarea dezvoltării copiilor care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021, inclusiv, și care:
- nu au frecventat grădinița;
- s-au întors din străinătate;
Afișarea programului de evaluare a copiilor la avizierul și pe site-ul CJRAE/CMBRAE;
Pe site-ul Inspectoratului Școlar Județean Sibiu au fost postate modele de cerere-tip pentru realizarea dosarului de înscriere a preșcolarilor în clasa pregătitoare. Anexele 1,2,3 le puteți descărca de aici.
calendarul înscrierilor pentru
19 martie 2021
Anunțarea, prin afișare la sediul unității de învățământ/ pe site-ul acestora, a criteriilor specifice de departajare elaborate de unitățile de învățământ, în urma consultării cadrelor didactice și a partenerilor sociali – sindicate, consiliu reprezentativ al părinților – după verificarea existenței unor elemente de discriminare de către consilierul juridic al inspectoratului școlar și aprobate în consiliul de administrație al unității de învățământ.
Anunțarea, prin afișare la sediul unității de învățământ/ pe site-ul acestora, a listei documentelor care să dovedească îndeplinirea criteriilor specifice de departajare și a procedurii privind constituirea formațiunilor de elevi.22 martie – 27 aprilie 2021
Evaluarea dezvoltării copiilor care împlinesc 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 și eliberarea recomandării pentru înscrierea în învățământul primar
Pentru copiii care au frecventat grădinița:
● Înregistrarea cererilor transmise/depuse la unitățile de învățământ cu nivel preșcolar pentru obținerea recomandării de înscriere în clasa pregătitoare
● Eliberarea/transmiterea către părinte de către unitatea de învățământ cu nivel preșcolar a recomandării de înscriere în clasa pregătitoare sau în grupa mare, după caz;Pentru copiii care NU au frecventat grădinița sau au revenit din străinătate
● Înregistrarea de către CJRAE/CMBRAE a cererilor de evaluare, depuse/transmise de părinți pentru copiii care îndeplinesc criteriile prevăzute la Art. 7 alin. (1);
● Planificarea de către CJRAE/CMBRAE a organizării evaluării; afișarea și comunicarea programării pentru participarea la evaluare;
● Desfășurarea evaluării copiilor de către CJRAE/CMBRAE;
● Eliberarea/transmiterea către părinte de către CJRAE/CMBRAE a recomandării de înscriere în clasa pregătitoare sau în grupa mare, după caz;29 aprilie 2021
Transmiterea proceselor-verbale care cuprind listele cu numele copiilor și rezultatele evaluării, respectiv recomandarea de înscriere în clasa pregătitoare sau în grupa mare, după caz, de la unitățile de învățământ preșcolar sau
CJRAE/CMBRAE, către comisiile județene.Completarea și validarea cererilor-tip de înscriere în învățământul primar
29 martie –28 aprilie 2021
Completarea cererilor-tip de înscriere de către părinți/ tutori legal instituiți/ reprezentanți legali, online sau la unitatea de învățământ la care solicită înscrierea copiilor;
Depunerea/transmiterea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învățământ la care solicită înscrierea copiilor, inclusiv a recomandării de înscriere în clasa pregătitoare, după caz, respectiv a declarației pe proprie răspundere și a documentelor necesare în copie simplă; Validarea fișelor de înscriere generate de aplicația informatică.Prima etapă de înscriere în învățământul primar
10 – 11 mai 2021 Procesarea de către Comisia națională a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicației informatice și repartizarea copiilor la școala de circumscripție.
11 – 18 mai 2021 Procesarea la nivelul unităților de învățământ, pe baza informațiilor din cererile-tip de înscriere și din documentele depuse/transmise de părinți/ tutori legal instituiți/reprezentanți legali, a cererilor prin care se solicită înscrierea la o altă unitate de învățământ decât la școala de circumscripție, pe locurile rămase libere. Admiterea sau respingerea cererilor acestora, la nivelul comisiei de înscriere din unitățile de învățământ, prin aplicarea criteriilor generale și specifice de departajare și validarea de către Consiliul de administrație al unității de învățământ a listei candidaților admiși în această fază; Marcarea, în aplicația informatică, a cererilor – tip de înscriere pentru candidații admiși în această fază.
19 mai 2021 Procesarea de către Comisia națională a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicației informatice și repartizarea la școala de circumscripție a copiilor ai căror părinți/tutori legal instituiți/reprezentanți legali au solicitat înscrierea la o altă unitate de învățământ decât la școala de circumscripție, dar nu au fost admiși din lipsă de locuri și care au exprimat în această fază opțiunea pentru înscrierea în școala de circumscripție.
20 mai 2021 Afișarea în unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului școlar a candidaților înmatriculați și a numărului de locuri rămase libere.
Din 21 mai 2021 începe a doua etapă de înscriere în învătământul primar.
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru http://www.opiniadesibiu.ro.
537Liceul C Noica partener în ”Reliable”, alături de alte 3 unități școlare
1 an agoLiceul „C. Noica” Sibiu are un nou proiect Erasmus și acreditare
Liceul Teoretic „Constantin Noica” Sibiu a primit aprobarea unui nou proiect Erasmus+, intitulat „RELIABLE”. Coordonatoarea proiectului este o școală din Polonia, care a fost partenera liceului sibian și în proiectul Erasmus+ „Folklorica”. Alături în acest proiect este și o școală din Turcia, cu care au mai participat într-un proiect Erasmus+, „Ecological Literacy”, coordonat de Liceul Constantin Noica. O unitate școlară nouă, din Spania, completează partenerii acestui nou proiect.
RELIABLE este de fapt acronimul proiectului „Raising Ecologically Literate Individuals And Being Leader in Ecology”. Engleza este limba de comunicare și de implementare a activităților planificate în acest proiect. Toți partenerii din proiectul vor avea responsabilități comune în general, cum ar fi pregătirea mobilităților în țările lor, implementarea tuturor activităților locale planificate, înființarea de echipe de elevi și profesori printr-o selecție clară.
Acreditare până în 2027
În urma rezultatelor la propunerile de proiecte cu acreditare trimise până la 19 octombrie 2023, domeniul „Educație Școlară”, din 247 de aplicații care au fost depuse, s-au aprobat 54, Liceul Teoretic Constantin Noica fiind pe poziția 32 cu 83 de puncte, din punctajul maxim posibil de 100 de puncte.
Perioada de valabilitate a prezentei acreditări este 1 februarie 2024 – 31 decembrie2027, după cum consemnează Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale.
Profilul instituției și al grupurilor țintă au fost apreciate de evaluatori ca fiind relevante, atât pentru domeniul în care a fost depusă candidatura (Educație Școlară), cât și pentru obiectivele Apelului 2023, în ceea ce privește dezvoltarea educației digitale și a competențelor lingvistice ale elevilor. Informațiile furnizate pe platforma vin să susțină interesul organizațional cu privire la dorința de a găsi soluții la o serie de nevoi și probleme cu care se confruntă, cele mai multe fiind de natură calitativă, căci Liceul Teoretic „Constantin Noica” Sibiu înregistrează rezultate foarte bune la concursuri, olimpiade școlare evaluare națională și bacalaureat.
În cadrul mobilităților, elevii Liceului Teoretic Constantin Noica vor participa la orele de limbi străine din școlile gazdă, la ateliere tematice ce presupun îndeplinirea obiectivelor Programului Erasmus+, exersându-și competențele de limbă străină într-un context internațional. Pe parcurs, se urmărește îmbunatațirea obiectivele în ceea ce privește indicatorii specifici de evaluare și urmărire a progresului, mărirea numărul de activități care să consolideze competențele lingvistice ameliorate prin stagiul de formare.
”Intenționăm să acoperim adecvat toate ariile curriculare, vizând creșterea cu 17% a profesorilor digitali, monitorizând continuu efectele formării dascălilor prin rezultatele elevilor. Urmărim prin proiect dezvoltarea competențelor de comunicare în engleză și franceză a 40 de elevi, ce vor participa, însoțiți de 16 de profesori, la activități de învățare în Europa.”, au transmis reprezentanții Liceului Teoretic Constantin Noica Sibiu.
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
528Mobilitate în Spania în cadrul proiectului Folklorica
4 ani agoMobilitatea în Las Palmas De Gran Canaria a reprezentanților Liceului ”Constantin Noica” Sibiu
Grupul de elevi și profesori români ajunge la Las Palmas De Gran Canaria, Spania, după o lungă și epuizantă călătorie, fiind așteptați de ospitalierele gazde, dornice să-i cunoască.
Luni, în prima zi de program, oaspeții au fost întâmpinați cu drag la școală de întreaga echipă spaniolă. După căldurosul discurs de bun-venit al directorului școlii gazdă și prezentarea școlii spaniole cu tema ”Carnivals in Spain”, fiecare țară a arătat o prezentare cu tema: „Valentine’s Day”. România a prezentat cât de diferit este evenimentul ”Dragobete” față de Valentine’s Day. După prezentări s-a făcut un tur al școlii. La amiază echipa Erasmus+ a proiectului ”Folklorica” a plecat spre Vegueta Tour (orașul vechi din Las Palmas).
Marți, doua zi a aventurii istorice și culturale a început cu excursia la Tejeda – un sat considerat unul dintre cele mai frumoase sate din Spania, într-o zonă montană remarcabilă care se află pe lista UNESCO a patrimoniului cultural al lumii.
Miercuri, a treia zi a mobilității a fost dedicată vizitării obiectivelor turistice, admirând peisajul și toată frumusețea insulei. Prima oprire a fost în portul Mogán, unde toți participanții la mobilitate s-au bucurat pentru puțin timp de soare precum crabii pe stânci. La Charca s-a vizitat un iaz între dune și mare unde păsările călătoare se odihnesc în călătoria lor dinspre Europa spre Africa. După-amiaza și seara elevii au petrecut-o la joacă și distracție pe plaja Las Canteras.
Joi, în a patra zi a mobilității, echipa Erasmus+ a plecat spre partea de nord a insulei oprindu-se mai întâi în orașul Gáldar, aflat într-o zonă care a format unul dintre cele două regate în care insula a fost împărțită în timpurile aborigenilor. Aici participanții la mobilitate au vizitat Muzeul Cueva Pintada, locul unde, după o introducere amplă în istoria insulei, au vizitat site-ul arheologic în care locuiau aborigenii, în jurul Gáldar.
Elevii și profesorii însoțitori au putut vedea Cueva Pintada (Peștera Pictată), care este considerată „Capela Sixtină” a foștilor locuitori ai insulei. După aceea, au călătorit la Arucas, un oraș foarte aproape de orașul Las Palmas de Gran Canaria, unde au vizitat Iglesia Matriz de San Juan Bautista, o biserică impresionantă construită în stil neogotic care este și unul dintre simbolurile Gran Canariei.
Vineri, în a cincea și ultima zi a acestei aventuri Erasmus+ în Gran Canaria, Spania, elevii și profesorii au petrecut momente de rămas bun la școala gazdă. Ultima parte a întrevederii de proiect a fost înmânarea certificatelor de participare la această mobilitate. Pentru toți participanți la această mobilitate din cadrul proiectul „Folklorica” a fost o aventură frumoasă în Las Palmas. Fiecare participant își va dori să revină pe aceste meleaguri într-o bună zi.
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
356