Brânză și miere la Muzeul ASTRA!
Episodul: miere
Duminică, 21 august 2022, de la ora 10 la 17, în Muzeul în aer liber, gospodăria din Sebeșul de Jos, are loc Târgul de produse tradiționale din apicultură.
Tot astăzi, la Muzeul ASTRA!
Episodul: brânză
Duminică, 21 august 2022, de la ora 10 la 17, în Muzeul în aer liber, gospodăria din Rășinari, are loc Târgul de produse tradiționale – brânzeturi, la fel si atelierul gastronomic de făcut unt și jintiță.
Evenimentul face parte din programul ,,Animă ASTRA!”, proiect cofinanțat de Primăria Municipiului Sibiu prin Agenda Culturală 2022.
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
You Might also like
CJ Sibiu: consultare publică în 19 martie
5 ani agoCJ Sibiu a lansat în consultare publică Regulamentul pentru acordarea de servicii animalelor aflate într-o situație de pericol, pentru care s-a emis ordin de plasare în adăpost
Consiliul Județean Sibiu, pentru îndeplinirea prevederilor legale, a elaborat în colaborare cu Inspectoratul de Poliție Județean și cu asociații de profil, un regulament care va sta la baza funcționării serviciilor oferite animalelor pentru care s-a emis ordin de plasare în adăpost, servicii care în acest moment sunt desfășurate cu titlu gratuit de către două asociații, conform convenției semnate zilele trecute.
Regulamentul se află în consultare publică pe site-ul CJ Sibiu: https://www.cjsibiu.ro/wp-content/uploads/2021/02/regulament-protectia-animalelor-februarie-2021.pdf
Iubitorii de animale pot participa la dezbaterea publică care se va desfășura în sistem on line, pe platforma Team, vineri, 19 martie 2021, ora 11:00. Înscrierea se face prin transmiterea unui e-mail pe adresa programe@cjsibiu.ro.
În plus, cei care nu pot participa la dezbatere, pot transmite sugestii și propuneri pe aceiași adresă (programe@cjsibiu.ro), până miercuri, 31 martie, 2021, ora 16:00.
Regulamentul prevede cazurile în care se consideră că un animal este într-o situație de pericol: animal rănit, animal sălbatic sau domestic captiv, privat de hrană și adăpost, animal abandonat, animale sălbatice captive sau supuse comercializării, animale ( bovine, ovine, caprine) aflate pe căile de circulație publică, precum și alte situații în care acestea sunt implicate în lupte între animale, în dresaj pentru alte animale.De asemenea, în regulament sunt prevăzute regulile de colaborare între entitățile implicate pentru acordarea serviciilor animalelor aflate într-o situație de pericol, pentru care s-a emis un ordin de plasare în adăpost, precum și serviciile acordate: capturarea/preluarea/ridicarea animalului, oferirea de asistență veterinară de urgență, transportul animalului capturat, deparazitarea, vaccinarea, cazarea și hrănirea animalului.
Forma finală a regulamentului va fi adoptată într-o ședință de consiliu județean ulterioară.
”Județul Sibiu este într-o postură privilegiată în aplicarea noii legislații privind adăpostirea animalelor aflate în pericol mulțumită activității desfășurate de multă vreme de către asociațiile de profil. Invităm iubitorii de animale să participe activ la elaborarea formei finale a regulamentului. Sugestiile venite din partea comunității sibiene sunt importante pentru Consiliul Județean Sibiu.”, a precizat, Daniela Cîmpean, președinta CJ Sibiu.
Dezbaterea publică are loc în 19 martie 2021, ora 11:00.
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
394Internatul Liceului Independența, modernizat cu 8 milioane de lei
2 ani agoInternatul Liceului Tehnologic Independența, modernizat complet
Internatul a beneficiat de următoarele lucrări de modernizare:
- Reabilitarea instalațiilor electrice, sanitare, termice și de gaz.
- Recompartimentări interioare: una din trei camere a fost transformată în baie și hol, deservind două camere de cazare.
- Refacerea zugrăvelilor și vopsitoriilor interioare
- Izolarea termică a întregii clădiri, inclusiv a podului
- Învelitoarea acoperișului a fost înlocuită în întregime, iar partea de lemn a șarpantei a fost ignifugată pentru creșterea securității la incendiu.
- Sistemul de colectare a apelor pluviale a fost modernizat prin instalarea de jgheaburi și burlane noi
- Trotuarul din jurul clădirii a fost refăcut
- Internatul a fost dotat cu mobilier nou și electrocasnice, valoarea achiziției depășind 360.000 de lei
“Am finalizat lucrările de modernizare a internatului Liceului Tehnologic Independența de pe str. Gladiolelor, o investiție în valoare de 8 milioane de lei, din care 5,5 milioane de lei finanțare europeană nerambursabilă. Acest obiectiv este important pentru elevii care învață la acest Liceu și provin din alte localități, dar mai ales pentru elevii care urmează cursurile în sistem dual. Internatul oferă acum condiții foarte bune și l-am pus la dispoziția unității de învățământ pentru administrare.”, transmite Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu.
În internat se vor putea caza 120 de elevi. Din totalul locurilor disponibile, 10 sunt rezervate pentru persoanele cu dizabilități, spațiile fiind optimizate cu grupuri sanitare adaptate și uși mai late.
Primăria Sibiu a efectuat recepția lucrărilor și a obținut autorizația de securitate la incendiu.
Obiectivul „Reabilitare internat la Colegiul Tehnic Independența” a fost finanțat din fonduri europene în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020,Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiții 4.4 Investițiile în educație, în formare, inclusiv în formare profesională pentru dobândirea de competențe și învățare pe tot parcursul vieții prin dezvoltarea infrastructurilor de educație și formare, Obiectiv Specific 4.5 Creșterea calității infrastructurii educaționale relevante pentru piața forței de muncă.
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
394Vaccinare: Numărul personalului vaccinat din Primărie și Consiliul Județean nu se cunoaște
5 ani agoVaccinarea la Sibiu: numărul funcționarilor vaccinați din Primăria Sibiu și Consiliul Județean Sibiu nu se cunoaște
Instituțiile publice cele mai mari din județ nu dețin o statistică a angajaților care s-au vaccinat împotriva covid-19. Am încercat să aflăm dacă funcționarii care lucrează direct cu cetățeanul s-au imunizat, dar aceste informații nu le-am primit.
Știm că normele de protecție împotriva infectării cu noul coronavirus sunt respectate atât de cei care lucrează în Primărie sau Consiliul Județean cât și de cetățenii care le calcă pragul. Ce nu putem înțelege este faptul că aceste două instituții nu au centralizat numărul angajaților care s-au imunizat. Nu am cerut numele acestora, ci o simplă cifră.
Primăria Sibiu alături de serviciile publice subordonate Consiliului Local Sibiu au angajate un număr de 1470 de persoane. Dintre acestea, 1065 sunt cei care interacționează direct cu cetățeanul.Primăria Sibiu a introdus pe platforma destinată programărilor la vaccinare datele angajaților care au dorit să se vaccineze. Angajații înscriși pe platformă erau încadrați în etapa aIIa de vaciinare. Până la data(28.03.2021) solicitării Opinia de Sibiu, serviciul Resurse Umane din cadrul instituției nu avea centralizat numărul persoanelor imunizate.
”Programarea la vaccinare se face individual, de către fiecare angajat în parte, fiind o decizie personală, voluntară. Până în acest moment nu s-a realizat o statistică a angajaților deja vaccinați.”, a transmis Mirela Gligore, Șef Serviciu Comunicare, Relații Externe și Marketing din cadrul Primăriei Municipiului Sibiu
CJ Sibiu și subordonatele au împreună 5133 de angajați. 124 dintre aceștia lucrează efectiv la Consiliul Județean”Ca urmare a solicitării dumneavoastră transmisă prin email și înregistrată la CJ Sibiu cu nr.6955/29.03.2021, referitoare la numărul de angajați din instituțiile publice care s-au imunizat sau sunt pe listele de așteptare, vă comunicăm faptul că nu deținem aceste date, întrucât programările la vaccinare nu s-au făcut prin intermediul instituției Consiliului Județean Sibiu, ci fiecare angajat care a dorit să se vaccineze s-a ocupat personal de identificarea unui loc disponibil într-unul din centrele de vaccinare de la nivel național și de programare.”, este răspunsul primit de la CJ Sibiu
Numărul angajaților care lucrează efectiv față în față cu cetățeanul este unul redus.
”În ceea ce privește numărul de angajați care interacționează direct cu cetățenii, vă comunicăm că în cadrul CJ Sibiu, această activitate este asigurată de cei doi angajați ai Centrului de Informare pentru Cetățeni, precum și de angajații din cadrul Direcției Arhitect-Șef.”, reiese din răspunsul la solicitarea noastră.
Președinta Consiliului Județean Sibiu, Daniela Cîmpean a transmis un mesaj referitor la vaccinare.
”De la ciumă și holeră, până la gripă, difterie, tetanos sau Covid, diverse boli au răpus milioane și milioane de oameni. Uneori, vorbim astăzi cu lejeritate de gripa, zicând chiar că epidemia de Covid nu e mare lucru, e tot un fel de gripă mai mediatizată… Mulți nu știm însă sau am uitat că epidemia de gripă spaniolă a omorât mai muți oameni decât cele două războaie mondiale la un loc.Dacă lupta împotriva epidemiilor ar avea eroi, ei s-ar numi Jenner (descoperă vaccinul in 1796), Pasteur sau Cantacuzino care împreună cu toți ceilalți asemeni lor au salvat, în peste 200 de ani de vaccinare, mai multe vieți decât oricine altcineva. Știința a evoluat enorm, poate în viitor vom descoperi un mod mai bun de a ne proteja decât vaccinul. Astăzi e însă tot ce avem în lupta cu boli al căror efect este devastator. Și în cazul Covid, din fericire cele peste 500.000.000 milioane de doze administrate în lume, arată că funcționează foarte bine!”
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
948





