Bicicletele vor fi disponibile în cele 44 de stații de andocare
Bicicletele au fost verificate și reparate cât timp au fost retrase din teren, la fel și GPS-urile cu care sunt dotate. Stațiile de andocare au fost și acestea verificate, iar echipamentele GSM cu care sunt dotate au fost optimizate pentru ca semnalul să fie la parametrii maximi și astfel să transmită date către aplicația mobilă în timp real.
Peste 400 de biciclete vor putea fi închiriate la aceleași tarife ca anul trecut, din 44 de locații răspândite în tot orașul. Pe lângă biciclete, seniorii vor avea la dispoziție 8 triciclete speciale pentru ei. Persoanele cu dizabilități motorii pot închiria 4 triciclete adaptate nevoilor speciale disponibile în stațiile din Piața Mică, parcarea de pe Cazarma 90, Grădina Zoologică și Aleea Mihai Eminescu, de lângă Stadionul Municipal.
Închirierea bicicletelor se face prin aplicația PBSC care poate fi descărcată gratuit pe orice tip de telefon mobil, Android sau IoS. Modul de închiriere și informații despre închiriere se găsesc pe site-ul https://spadpp.sibiu.ro/biciclete, în ghidul ”Sibiu Bike City”.
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
You Might also like
Biblioteca ASTRA, scena unui maraton despre comunism, timp de 9 ore
3 ani agoBiblioteca ASTRA din Sibiu, de la ora 11 la 20
Biblioteca Astra, corp B, zona American Corner, este locul în care se desfășoară maratonul. Începând de la ora 11:00, până la ora 20:00, fiecare dezbatere va dura între 60 și 90 de minute, iar invitații se vor schimba la fiecare temă, așa cum indică vizualul maratonului cultural.
„ Jos (comunismul)” a fost una dintre cele mai strigate lozinci în decembrie 1989, iar acesta a devenit și titlul evenimentului de mâine. JOS este singurul eveniment cultural de amploare din Sibiu organizat în acest an, dedicat Revoluției și comunismului.
„Nici pâine fără muncă, nici muncă fără pâine”, „Casa mea e un cântec cu acorduri ample”, „Șopârlele” în Epoca de aur, „Savanții celui mai iubit fiu” și „Magistrala albastră, proiectul gulag-ului românesc” sunt numele de afiș ale temelor evenimentului de joi.
Gândit ca un maraton cultural dedicat conversațiilor necesare despre comunism, evenimentul de la Biblioteca ASTRA va cuprinde cinci teme reper ale perioadei: viața în comunism, arhitectura și spațiile de locuit, libertatea de exprimare, trădarea intelectualilor și descoperirile arheologice din fostele colonii de muncă din zona Periprava. Printre invitații prezenți să contribuie la acest maraton cultural se află profesoara Mihaela Miroiu, scriitorul Radu Vancu, poeta Rita Chirian, arhitecții Alexandru Găvozdea și Liliana Cazacu, istoricul Răzvan C. Pop, actorul Florin Coșuleț, arheologii Gabriel Rustoiu și Marian Țiplic. Evenimentul este curatoriat de Smaranda Bălan, specialist în comunicare și Răzvan C. Pop, directorul Bibliotecii Astra Sibiu.
„M-am născut în Pitești – și am aflat despre „închisoarea groazei” încă din copilărie, fără să fi știut atunci că în șoaptă se vorbea despre ororile experimentului Pitești. Apoi, în adolescență, am trăit cu emoție și în deplină conectare cu desfășurarea evenimentelor momentul Revoluției din 1989. Mi se pare că este o datorie aproape religioasă pentru cei din generația noastră să transmită ne-uitarea acestor zile și generațiilor mai tinere, pentru că 22 decembrie 1989 este o dată cheie în înțelegerea istoriei noastre. Ne-am dorit un eveniment care să concentreze într-o singură zi atât elemente de atmosferă, legate de stilul de viață, cât și aspectele dure ale opresiunilor, consecințele gândirii libere și raportarea la propria conștiință”, a spus Smaranda Bălan, co-organizator al evenimentului de joi.
„O bibliotecă, mai ales Biblioteca ASTRA, trebuie să fie o scenă dialogului cultural și a celui de idei. Biblioteca devine astfel o agora a dezbaterilor și astfel rămâne locul predilect al sibienilor de a se aduna și primi informație. Acest proiect este un moment pe care îl vom perpetua și suntem onorați să găzduim pe 22 decembrie acest exercițiu de reîmprospătare a memoriei”, a spus Răzvan C. Pop, directorul Bibliotecii ASTRA.
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
253Domeniul public – spații pentru Sf. Valentin, 1 și 8 martie
4 ani agoDomeniul public – 95 de standuri
Pentru că se apropie sărbătoarea Sf. Valentin, urmată la puțin timp de 1 și 8 Martie, Primăria Sibiu a stabilit modul de ocupare a domeniului public de către comercianții interesați să vândă produse specifice, perioadele în care se va permite comercializarea acestor produse și locațiile din oraș pentru care se poate emite aviz.
Standurile de pe domeniul public, în număr de 95, vor putea fi amplasate astfel:
- 35 de standuri în cartierele orașului, în zonele: V. Aaron, B-dul M. Viteazu, Cireșica, V. Aurie, Ștrand, Turnișor, Terezian, Piața 1 Decembrie 1918, Calea Gușteriței și Broscărie;
- 13 standuri în Piața Huet;
- 7 standuri în Piața Unirii, în fața magazinului Dumbrava;
- 40 de spații pe str. Nicolae Bălcescu (între Farmacia 24 și str. Al. P. Ilarian).
Standurile vor fi distanțe corespunzător, pentru siguranța cumpărătorilor.
Perioadele pentru care puteți solicita ocuparea unui stand sunt următoarele: 11-14 februarie pentru Sf. Valentin, 25 februarie – 1 martie pentru 1 martie și 4-8 martie pentru 8 martie.
Pașii de urmat de către comercianții interesați:
- Faceți o programare online pentru prezentarea la ghișeu. Pentru aceasta, accesați spadpp.sibiu.ro, secțiunea Programări ghișeu online:
https://extranet.sibiu.ro/DomeniulPublicGeneral/Programare.aspx.
Pentru Sf. Valentin programările se pot face în data de 9 februarie. Pentru 1 și 8 martie, programările online se pot face în perioada 17 februarie, de la ora 9.00 – 20 februarie. - Prezentați-vă la ghișeul Serviciul de Administrare a Domeniului Public din Piața Mică nr. 22 în data și la ora pe care le-ați programat online. Reamintim că accesul persoanelor în incintă este permis doar persoanelor care fac dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, celor care prezintă rezultatul negativ al unui test RT- PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore și celor care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.
- Comercianți se vor prezenta cu o copie după cartea de identitate, certificatul de producător sau certificatul de înregistrare la Registrul Comerțului și vor completa o cerere tip. Fiecare societate comercială, persoană fizică autorizată, întreprindere familială sau întreprindere individuală va putea solicita spre avizare un singur amplasament, o măsură adoptată în fiecare an pentru a facilita accesul a cât mai mulți operatori economici. Precizare: alocarea spațiilor se va face în ordinea depunerii dosarelor complete, care îndeplinesc criteriile.
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
272Lucrările la cele 2 corpuri ale Școlii N.Iorga merg bine
2 ani agoLucrările de extindere a școlii N. Iorga și construcție a unei săli de sport au continuat și în sezonul rece
“Lucrările de extindere a școlii N. Iorga și construcția unei săli de sport au continuat și în sezonul rece astfel că au avansat într-un ritm bun. Corpul nou de clădire este ridicat și se lucrează la interioare, iar sala de sport prinde formă. Reamintesc că am obținut finanțare europeană și pentru eficientizarea energetică a corpurilor de clădire existente, prin care vom finaliza modernizarea spațiilor unității de învățământ la care învață peste 1.500 de elevi.”, Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu.
Corpul nou de clădire, cu parter și 2 etaje a fost complet ridicat anul trecut. Înainte de intrarea în sezonul rece au fost montate geamurile și ușile exterioare astfel ca lucrările să poată continua cu finisajele interioare – tencuieli, șape și pardoseli. De asemenea, în prezent se amenajează instalațiile de utilități.
La sala de sport fundația a fost finalizată, iar în prezent se construiesc pereții.
În paralel, Primăria Sibiu a pornit o procedură de achiziție pentru dotarea cu mobilier a noului corp de clădire. Prin acest contract se vor cumpăra 660 de pupitre individuale cu scaune pentru elevi, catedre și scaune pentru profesori, dulapuri, cuiere și table albe magnetice. O altă procedură de achiziție pentru care s-a și semnat contractului a fost pentru dotarea cu sisteme PC a sălilor din noul corp de clădire. În zilele următoare se va semna un contract și pentru achiziția de table interactive pentru fiecare sală. Astfel, dotările vor fi pregătite pentru a fi amplasate imediat ce se încheie lucrările.
Prin acest proiect se vor crea 22 de săli de clasă suplimentare și 1 laborator de chimie. De asemenea, școala N. Iorga va beneficia de o sală de sport pentru desfășurarea orelor de sport, dotată cu vestiare și depozite de materiale didactice.
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
197