Tichete sociale
În perioada 11-16 noiembrie, Direcția de Asistență Socială (DAS) din cadrul Primăriei Sibiu va distribui tichetele sociale pentru mese calde direct la domiciliul celor 446 de beneficiari din municipiu. Aceste tichete sunt acordate conform OUG 115/2020, fiind emise în cadrul Programului Operațional POAD 2014-2020, program susținut de Guvernul României și finanțat din Fondul de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane.
De aceste tichete vor beneficia:
- pensionarii cu vârsta de 75 de ani împliniți sau peste această vârstă, cu venituri echivalente cu indemnizațiile sociale de 800 de lei/lună;
- persoanele/familiile fără adăpost, cele care au fost evacuate, dar și familiile cu copii care nu au domiciliu stabil, inclusiv cele monoparentale.
Card cu 180 lei/lună
Fiecare plic este sigilat și conține cardul pe care se va încărca valoarea tichetelor, codul pin necesar activării și listele unităților afiliate care acceptă aceste tichete sociale. Valoarea tichetelor sociale de pe cardul electronic este de 180 lei/lună, limita zilnică de utilizare fiind stabilită la 40 de lei. La începutul lunii decembrie, Ministerul Fondurilor Europene va vira, în contul beneficiarilor alocațiile pentru mese calde, suma diferind în funcție de luna în care persoana respectivă a devenit eligibilă pentru acest drept.
Ce se întîmplă cu persoanele care nu sunt găsite la domiciuliu aflați aici.
You Might also like
Secția de Urologie a fost reabilitată cu 1 milion de lei +TVA
4 ani agoSecția de Urologie a fost reabilitată de Consiliul Județean Sibiu
Consiliul Județean Sibiu a finalizat lucrările de reabilitare termică la Secția Urologie situată la etajul al II-lea al clădirii Blocului chirurgical. În scurt timp, conducerea Spitalului face toate demersurile pentru mutarea secției Urologie de la parterul clădirii Medicale, unde funcționează în prezent, în spațiul nou amenajat. Temporar, accesul la Urologie se va face pe lângă zona de triaj UPU, urmând ca pacienții să se deplaseze cu liftul din holul de acces al Urgenței.
“Prima etapă a uneia dintre cele mai importante investiții din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență a fost finalizată. Secția de Urologie a fost adusă la un standard înalt de calitate prin care ne-am dorit să asigurăm un plus de confort pacienților și un mediu propice personalului medical. Această investiție completează seria lucrărilor de eficientizare energetică finalizate de Consiliul Județean Sibiu, iar beneficiile vor fi vizibile pe termen lung atât din punct de vedere al impactului asupra mediului înconjurător, dar mai ales asupra costurilor, care vor fi mult reduse”, a declarant Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu.
Lucrările de reabilitare termică la Secția Urologie au fost executate de către societatea Balor Cons SRL, valoarea lor cifrându-se la aproximativ 1 milion lei fără TVA. Acestea au inclus lucrări la interior care au constat în: schimbarea tâmplăriei interioare și exterioare, a pardoselii, a tapetului, izolarea interioară a pereților, înlocuirea instalațiilor electrice, termice, sanitare și de ventilație și placarea tavanelor cu rigips.
„Secția Clinică Urologie este una deosebit de importantă, atât prin mărime cât și prin adresabilitate, iar reabilitarea termică și modernizarea sa erau absolut necesare. Sănătatea comunității ca ansamblu este esențială pentru evoluția sa corespunzătoare iar scopul nostru este de a oferi cele mai bune servicii. Sperăm ca, în termen de aproximativ o săptămână, să redeschidem secția, după ce vom finaliza igienizarea și mobilarea saloanelor și cabinetelor”, a declarat managerul SCJU Sibiu, Dr. Daniel Chelcea.
Odată cu finalizarea lucrărilor la Urologie, au început lucrările la etajul I, la secția Chirurgie II. După finalizarea acestei secții, urmează predarea fronturilor pentru secția Ortopedie și ulterior Chirurgie I.
Valoarea totală a contractului de execuție pentru reabilitarea termică a Blocului chirurgical este de 13.960.326,25 lei fără TVA, care, pe lângă secția de Urologie, mai cuprinde secțiile: Chirurgie I și II, Ortopedie. Lucrările de reabilitare termică a Blocului chirurgical vor fi finalizate la sfârșitul anului 2022, conform termenului prevăzut în contract.
Investiția face parte dintr-un proiect amplu de reabilitare termică a unor clădiri din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu, finanțat din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional 2014-2020, care include Blocul chirurgical, Maternitatea și pavilionul Secției Dermato-venerice.
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
310CJ Sibiu – Bugetul județului pentru anul 2023 a fost aprobat
3 ani agoCJ Sibiu: Valoarea bugetului votat de consilierii județeni este de 584,02 milioane lei
CJ Sibiu a aprobat bugetul local al județului Sibiu, bugetul împrumuturilor interne, bugetul fondurilor externe nerambursabile și bugetele instituțiilor și serviciilor publice finanțate integral sau parțial din bugetul local pe anul 2023.
O creștere semnificativă se înregistrează la capitolul fonduri europene din care este finanțată dezvoltarea, anul acesta procentul reprezentat de fondurile externe fiind de 84%, comparativ cu 58% cât au fost anul trecut.
„Trendul pe care ni-l asumăm este cel de a spori, de la an la an, sumele acordate dezvoltării și de a scădea, prin eficientizare, cele alocate funcționării. Spre exemplificare, în 2021 am avut aproape 39% din buget destinat dezvoltării, iar în acest an a depășit 50%. Este un principiu sănătos, bazat pe o bună gestionare a resurselor de care dispunem, cât și a celor pe care dorim să le accesăm prin finanțări europene sau naționale”, a declarat Daniela Cîmpean, președinta Consiliului județean Sibiu.
Veniturile totale estimate în anul 2023 sunt de 545,187 milioane lei, deficitul bugetar, în cuantum de 38,83 milioane lei, fiind acoperit din excedentul bugetar al anilor precedenți.
Consiliul Județean Sibiu se va focusa pe continuarea celor trei proiecte majore, ce vizează domeniile Sănătății, Transporturilor și Protecției Mediului:
• Construire Spital Clinic Județean de Urgență (studiu de fezabilitate (SF), proiect tehnic (PT) și consultanță)
• Investiții complementare Sistemului de Management Integrat al Deșeurilor în Județul Sibiu (SF, Consultanță, Asistență Tehnică, PUZ/PUD, alte studii)
• Varianta Ocolitoare Sibiu Sud (SF + PT)Totodată, CJ Sibiu asigură dezvoltarea infrastructurii județene, accesând diverse programe cu finanțare europeană și națională.
Prin PNRR, vor fi finanțate:
• Utilizarea eficientă, durabilă și incluzivă a energiei în sediul Consiliului Județean Sibiu
• Renovare energetică Pavilion Central din cadrul Spitalului Clinic de Psihiatrie „Dr. Gheorghe Preda” Sibiu”
• Renovare energetică a secției Anatomie Patologică din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu
• Renovare energetică a Pavilionului Administrativ din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu.Tot prin PNRR, au fost depuse spre finanțare:
• Consolidare seismică și renovare energetică a Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă Dumbrăveni
• Consolidare seismică și renovare energetică a Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Sibiu
• Renovare energetică a clădirii Policlinicii Stomatologice din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu
• Investiții în infrastructura existentă a Spitalului Clinic de Psihiatrie Dr. Gheorghe Preda din Sibiu în vederea relocării ambulatoriului de specialitate copii
• Investiții în secția de terapie intensivă pentru nou- născuții din cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Sibiu
• Reducerea riscului de infecții nosocomiale în cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Sibiu.Finanțări europene pentru Sănătate (Programul Operațional Regional):
• Investiții în infrastructura existentă a Spitalului Clinic de Psihiatrie „Dr. Gheorghe Preda” din Sibiu în vederea relocării ambulatoriului de specialitate adulți
• Reabilitarea termică a unor clădiri din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu (3 pavilioane având o suprafață utilă desfășurată de 21.300,57 mp)Finanțare guvernamentală pentru Sănătate:
• Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu – Secția Clinică de Neurologie: Reabilitare, modernizare, echipare
Finanțări europene pentru infrastructura de transport:
• Modernizarea DJ 106 B Ocna – Loamneș – Șoroștin – Țapu
• Proiectare pentru Modernizarea DJ 106 A – Sibiu – Păltiniș – Șanta – DJ 106 N – Cabana Gâtul Berbecului -DJ 106 P – DJ 105 G – Râu Sadului – Tălmaciu – Avrig – DN 1 (Bradu) – DJ 104 F –Săcădate – Glâmboaca – Colun – Nou Român –int. DJ 105
• Îmbunătățirea calității vieții populației din localitatea Mârșa, orașul Avrig – infrastructură rutieră și pistă biciclete
• Amenajare pistă de biciclete Sibiu – Rășinari, relocare utilități
• Construire pistă de biciclete Sibiu – Cisnădioara, relocare utilități (SF)
• Construire pistă de biciclete Sibiu – Ocna Sibiului, relocare utilități (SF)
• Construire pistă de biciclete Sibiu – Poplaca – Orlat – Cristian, relocare utilități (SF)Prin Programul „Anghel Saligny”, vor fi finanțate:
• PT + execuție construire pod nou pe DJ 104 E Somartin – Arpasu de Jos la km 4+739
• PT + execuție reabilitare pod DJ 105 H Arpașu de Sus km 5+382
• PT + execuție construire pod pe DJ 104 F Săcădate – Nou Român la km 24+400
• PT + execuție Construire pod nou pe DJ 104 E Somartin – Arpasu de Jos la km 3+420
• Construire pod pe drumul județean DJ 105 G, km 20+500, Sadu, și relocare utilități
• DJ141C- limită județul Alba – Broșteni – BogatuFonduri europene pentru investiții în domeniul Social și învățământ special:
• Realizare Căsuțe de Tip Familial (CTF) și Centre de zi
• Orlat – 2 CTF și 1 Centru de Zi
• Turnu Roșu – 2 CTF și 1 Centru de zi
• Prichindelul – 2 CTF și 1 Centru de zi
• Orlat – 1 CTF
• Gulliver – 2 CTF
• Reabilitarea termică, eficientizarea şi optimizarea energetică a Centrului de Abilitare și Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Dumbrăveni.• Reabilitarea, Modernizarea și Dotarea Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă Mediaș
• Reabilitarea, Modernizarea și Extinderea Școlii nr. 22 în vederea relocării Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă nr.1 SibiuÎnvestiții în domeniul Cultural & Turism:
• Dezvoltarea infrastructurii turistice în stațiunea balneo-climaterică Ocna Sibiului
• Dezvoltare turistică în stațiunea balneo-climaterică Bazna
• Restaurarea și valorificarea turistică a Bisericii Azilului din Sibiu (Actualizare DALI + PT)
• Restaurarea și defuncționalizarea sediului istoric al Bibliotecii Județene ASTRA pentru creșterea accesibilității publicului (Actualizare DALI)
• Recuperarea identității culturale a monumentului istoric Castelul Turnu Roșu din Boița – Poarta de sud a Transilvaniei„Cele trei mari priorități ale Consiliului Județean Sibiu sunt și cele mai necesare și dorite investiții de către sibieni: Noul Spital Județean – aflat în faza de desemnare a constructorului, Varianta Ocolitoare Sibiu Sus – pentru care se realizează Studiul de fezabilitate, și, nu în ultimul rând, dezvoltarea Sistemului de Management Integrat al Deșeurilor din Județul Sibiu, pentru care, zilele următoare, vom depune cererea de finanțare. Acestora li se adaugă și alte investiții ce au ca scop principal creșterea calității vieții pentru locuitorii județului Sibiu, cât și eficientizarea activității în instituțiile pe care le coordonăm”, a mai precizat doamna Daniela Cîmpean, președinta CJ Sibiu.
Structura bugetului pe domenii prioritare:
• DRUMURILE JUDEȚENE (care însumează 964,37 km) – 145,25 milioane lei:
-pentru Dezvoltare: 121,45 milioane lei
-pentru Funcționare: 23,80 milioane lei• SĂNĂTATEA pentru care s-au alocat 95,78 milioane lei:
-pentru Dezvoltare: 93,80 milioane lei
-pentru Funcționare: 1,98 milioane lei• ASIGURĂRILE ȘI ASISTENȚA SOCIALĂ – 161,11 milioane lei:
-pentru Dezvoltare: 39 milioane lei
-pentru Funcționare: 122,11 milioane lei• CULTURA, SPORTUL și acțiunile destinate TINERETULUI – 78,43 milioane lei:
-pentru Dezvoltare: 7,59 milioane lei
-pentru Funcționare: 70,84 milioane lei• AEROPORTUL (pentru transferuri, deschideri de noi rute și rata de capital) – 13,87 milioane lei:
-pentru Dezvoltare: 2,37 milioane lei
-pentru Funcționare: 11,50 milioane leiPROGRAMUL de INVESTIȚII publice al CJ Sibiu, pentru anul în curs și pentru următorii 3 ani, poate fi consultat pe site-ul instituției:
https://www.cjsibiu.ro/evenimente/ordine-de-zi-a-sedintei-extraordinare-a-consiliului-judetean-sibiu-din-data-de-2-februarie-2023-ora-1500/, anexele 5, 5.1 și 5.2:• https://www.cjsibiu.ro/wp-content/uploads/2023/01/Anexa-5-buget.pdf
• https://www.cjsibiu.ro/wp-content/uploads/2023/01/Anexa-5.1-buget.pdf
• https://www.cjsibiu.ro/wp-content/uploads/2023/01/Anexa-5.2-buget.pdfPentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
385Consilierii de probațiune sunt în grevă generală de 5 zile
2 ani agoConsilierii de probațiune ignorați de minister
Consilierii de probațiune din Sibiu sunt în grevă din 3 mai 2023. Sindicatul National al Consilierilor din Serviciile de Probațiune, membru al Blocului Național Sindical și afiliat la Federația Publisind anunța ieri(8.05.2023) continuarea GREVEI GENERALE a consilierilor din serviciile de probațiune de la nivel național începută în data de 03.05.202 și faptul că această grevă a luat amploare în direcția participării consilierilor de probațiune din 34 de servicii de probațiune în data de 05 mai 2023 și 33 de servicii de probațiune în data de 08.05.2023. Concomitent cu această grevă două servicii de probațiune se află în protest.
Până la această oră(N.R. ora 15, 8.05.2023), din partea Ministerului de Justiție și a Direcției Naționale de Probațiune nu există niciun fel de reacție sau răspuns referitor la cauzele care au condus la declanșarea grevei și la soluțiile identificate de către factorii decizionali.
”Nicio reacție a Ministerului de Justiție. Ignorare totală. Nu știm la ce sa ne așteptăm. Noi oricum continuăm.”, ne-a declarat astăzi, reprezentantul consilierilor de probațiune din Sibiu.
Consilierii de probațiune, categorie profesională din familia ocupațională Justiție participă la înfăptuirea actului de justiție. Prin încetarea activității serviciilor de probațiune este afectată însăși misiunea care a stat la baza înființării sistemului de probațiune: reintegrarea socială a persoanelor condamnate și creșterea gradului de siguranță în comunitate.
Deși prin sistemul de Probațiune s-au realizat cele mai mari economii la bugetul de stat (la acest moment sunt în evidența serviciilor peste 100.000 de persoane condamnate, inclusiv persoane liberate condiționat din penitenciar), în sens invers nu s-au găsit soluțiile pentru remedierea și corectarea inechităților identificate la nivelul drepturilor salariale, a condițiilor de muncă, personal insuficient, resurse tehnice deficitare.
Principala revendicare a consilierilor de probațiune se constituie în solicitarea emiterii actului administrativ/normativ prin care să se facă corecțiile necesare privind salarizarea personalului de probațiune, aspect care a fost asumat prin Strategia Națională de Dezvoltare a Sistemului de Probațiune din România pentru perioada 2021 – 2025.
La punctul 9, obiectiv strategic 2, privind ,,Realizarea demersurilor de îmbunătățire a salarizării personalului de probațiune” Ministerul Justiției și-a asumat ca termen de implementare nivelul trimestrului IlI 2021 pentru realizarea acestui obiectiv, iar soluția identificată prin această strategie este propunerea de modificare a Anexei V privind personalul de probațiune din Legea cadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului plǎtit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, propunere ce urmează a fi înaintă către ministerele avizatoare.
Deşi întreaga familie ocupațională a justiției beneficiază de drepturile cuvenite ale consilierilor de probațiune, doar personalul de probațiune nu beneficiază de acest drept. Aceasta în condițiile în care prima hotărâre judecătorească privind calculul salarial pe baza unui VRS de 605,225 a fost obținut în probațiune (pentru că doar probațiunea a beneficiat de acea creștere de 25% în 2016 prin OUG 20/2016) şi, mai mult, în condițiile în care şi în sistemul de probațiune există mai multe hotărâri judecătorești în care se prevede plata salariilor în baza unui VRS de 605,225 şi în continuare/pentru viitor (sentințele fiind obținute după anul 2020).
La momentul prezent salarizarea personalului de probațiune nu este actualizată în raport de o VRS 605, 225 lei, nici măcar în cazul acelora care au sentințe câștigate deoarece se invocă plafonarea prevăzută de legea cadru 153/2023.
Totodată, ca urmare a dispozițiilor instanței din dosarul 564/120/2020 a Tribunalului Dâmbovița ( dosar în care s-a hotărât asupra drepturilor salariale ale unor judecători de la ICCJ), prin care s-a dispus că plafonarea reglementată de articolul 38 alineatul 6 din Legea nr. 153/ 2017 vizează exclusiv drepturile salariale stabilite prin această lege, iar nu și drepturile recunoscute prin hotărâri judecătorești în temeiul unor prevederi legale anterioare, s-a dispus ca pentru situațiile în care indemnizațiile obținute pe baza unei VRS de 605,225 lei sunt mai mari decât cele stabilite prin Legea nr.153/2017 pentru anul 2022, să nu fie aplicate prevederile art. 38 privind plafonarea.
Dacă ne uităm îndeaproape observăm că, în cadrul familiei ocupaționale Justiție, aceleași ordonator principal de credite, a emis OMJ 6245/30.12.2021 pentru judecătorii de judecătorii, tribunale, tribunalelor specializate și al curților de apel, precum și al asistenților judiciari prin care li s-a acordat VRS de 605, 225 lei. Argumentele care au stat la baza emiterii acestui ordin au fost aceleași : Decizia 794/2016 a Curții Constituționale și Decizia 55/2021 a Înaltei Curți de Casație și Justiție.
Prin Decizia 794/2016 Curtea Constituțională se reține că: nivelul maxim al salariului de bază/indemnizației de încadrare care trebuie să includă și drepturile stabilite sau recunoscute prin hotărâri judecătorești definitive sau irevocabile/definitive urmează să se stabilească prin raportare la aceeași funcție, grad, gradație, vechime în muncă și în specialitate, aceleași condiții de studii, din cadrul întregii categorii profesionale, respectiv familii ocupaționale, indiferent de instituția sau autoritatea publică.
Decizia nr. 55/2021 ICCCJ relevă …că deja au fost pronunțate hotărâri judecătorești definitive, care au recunoscut dreptul magistraților la o indemnizație calculată pe baza valorii de referință sectorială de 605, 225 lei, incidentă în cadrul familiei ocupaționale “Justiție” și care îi vizează pe toți ordonatorii principali de credite din acest sistem.
Astfel, din aceleaşi raţionamente menţionate mai sus, se impune emiterea unui OMJ prin care să se plătească salariile retroactiv, din 2018, pe baza unei VRS de 605,225, fără a fi aplicat art. 38 din Legea 153/2017.
Aceasta pentru că există hotărâri judecătoreşti în probaţiune privind plata în continuare a salariilor pe bază de VRS 605,225 (ex. sentinţa nr. 2300/2020 din dosar 1382/107/2020 şi sentinţa 473/2020 din dosar 467/107/2020, Tribunalul Alba), precum şi hotărâri pentru alte categorii din justiţie (ex. Sentinţa 1508/28.10.2020 din dosarul 564/120/2020 a Tribunalului Dâmboviţa), drepturile obţinute prin aceste titluri executive reprezentate de hotărâri judecătoreşti trebuind a fi egalizate la nivel maxim în cadrul întregii familii ocupaţionale a Justiţiei, potrivit deciziei CCR nr. 794/2016.
Sindicatul Național al Consilierilor din Serviciile de Probațiune își exprimă îngrijorarea că, în lipsa unei poziții asumate din partea factorilor decizionali, sistemul de probațiune se va confrunta cu mai multe demisii deoarece remunerația nu reflectă riscurile, complexitatea muncii și atribuțiile, conform alin. 6 lit. d din Legea cadru nr. 153/2017.
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
325