Dezinsecția împotriva țânțarilor, 17-22 iulie
Dezinsecția împotriva țânțarilor, campania a patra, este desfășurată de dd chim, firma contractată de Serviciul Public de Management Salubrizare și Protecția Mediului Sibiu.
Echipele vor acționa seara și noaptea și vor pulveriza insecticidul în parcuri, spații verzi, în zonele de blocuri, pe malurile râurilor și pârâurilor, în spațiile verzi ale unităților de învățământ, în Cimitirul Municipal și în Grădina Zoologică.
Deși substanța utilizată, Cymina Ultra, este avizată de Ministerul Sănătății și nu prezintă pericol pentru populație, cei cu probleme respiratorii sau cardiace, precum și copiii sunt rugați să nu intre în raza directă de acțiune a echipamentelor de pulverizat. În situația în care condițiile meteo sunt nefavorabile, acțiunea va fi reprogramată.
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
You Might also like
Mărțișoarele de la Crucea Roșie, fonduri pentru daruri, de 11 ani
7 luni agoMărțișoarele de la Crucea Roșie Sibiu se pot cumpăra până în data de 1 martie 2024
Mărțișoarele, 4000 la număr, au fost confecționate în cadrul Atelierului de Creație al Crucii Roșii Sibiu. Acest atelier funcționează deja de la începutul lunii februarie.
”Confecționarea mărțișoarelor este o veche tradiție la Crucea Roșie Sibiu, a început acum mai bine de 11 ani cu câteva modele timide, realizate din fimo, apoi pictate pe lemn și pe lut. An de an creatorii mărțișoarelor, Rodica Vâcă și Olga Covali, vin cu modele inedite. De 2 ani, de când Ecaterina Grajdan e cu noi, s-au diversificat și mai mult aceste modele, pentru că și ea este o artistă și completează foarte frumos echipa de artiști de la sediul nostru. Fetele pregătesc la inceput de fiecare an câteva modele și apoi împreună decidem cara rămân pentru a fi puse la vânzare.
Anul acesta, avem mărțișoare pictate manual pe lut, pe lemn, pe sticlă, croșetate din ață și cu modele dintre cele mai variate: motive florale, motive muzicale, biciclete, animale haioase, motive mairine cu bărci, cascade, apusuri…După o pandemie și criza umanitară din Ucraina, parca e bucuria aceea de a ne simiti liberi în creație, veseli și plini de culoare.
În urmă cu 2 ani, când a izbucnit conflictul din Ucraina, cele mai vândue mărțișoare, erau cele cu mesajul PACE…sperăm ca primăvara aceasta să fie una liniștită, fără evenimente majore și să ne bucurăm de tot ce ne înconjoară ” – Raluca Morar, Director, Crucea Roșie Română, Filiala Sibiu.
După ce fiecare mărțișor în parte este pictat manual de angajatele Crucii Roșii Sibiu, Tanti Rodi, Olga si Kati, voluntarii tineri și voluntarii seniori fac munca cea grea și migăloasă: asamblarea mărțișoarelor, prinderea lor pe carton, atașarea etichetei cu ”Atelierul de Creație al Crucii Roșii Sibiu” și confecționare plicurilor dar întâlinirile voluntarilor din cadrul atelierelor amintesc de șezătoarea de odinioară.
Zilele de marți, când voluntarii seniori se întâlnesc la sediul Crucii Roșii Sibiu, au fost dedicate în ultimele săptămâni tot acestui demers, de confeționare a mărțișoarelor, sub bagheta magică a doamnei Rodica Vâcă. Spațiul devine neîncăpător pentru că toți voluntarii seniori vor să participe la această activitate.
”Pentru că de la an la an, avem tot mai multe comenzi iar fondurile obținute ajută la susținerea activității noastre umanitare, aducem mărțișoarele noastre și în munca cu beneficiarii: anul acesta am vizitat Centrul Multifunțional de Servicii Sociale de pe strada Oțelarilor și Șura Culturală din Gușterița unde voluntarii noștri au confecționat mărțișoare alături de cei mici. Astfel peste 45 de copilași au plecat acasă cu mărțișoare confecționate alături de voluntarii noștri.” – Raluca Morar, Director, Crucea Roșie Sibiu
Anul acesta, s-a alăturat demersului nostru și Școala ANIMA. Elevii au confecționat sute de mărțișoare, iar cu fondurile strânse din comercializarea lor, vom pregăti daruri pentru copiii de la Șura Culturală din Gușterița, de la afterscholul social, ȘURA DĂ ARIPI coordonat de părintele Alexandru Ioniță.
Cei care doresc să achiziționeze mărțișoare confecționate de Crucea Roșie Sibiu o pot face începând de luni, 26 februarie până pe data de 1 martie inclusiv, de pe Nicolae Bălcescu, de la cortul Crucii Roșii în intervalul orar 10.00 – 18.00.
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
271CoR – Vot pozitiv
2 ani agoCoR (Comitetului European al Regiunilor) a votat Avizul coordonat de Daniela Cîmpean, Președinta CJ Sibiu
CoR (Comitetului European al Regiunilor) s-a întrunit zilele acestea. În cadrul sesiunii plenare a CoR, desfășurate la Bruxelles în perioada 08-09 februarie 2023, membrii au dezbătut și au acordat vot pozitiv pentru avizul pe tema Spațiul european al datelor privind sănătatea (EHDS) al cărei raportoare este Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu.
Principalul beneficiar al proiectului Spațiul european al datelor privind sănătatea este pacientul. Acesta va avea acces, indiferent de statul membru în care se află, la datele sale medicale în format electronic și le va putea partaja, la nevoie, cu medicii din oricare stat al UE, într-un format unitar, prin standarde clare, practici și infrastructuri digitale comune. De asemenea, Spațiul european al datelor privind sănătatea sprijină utilizarea datelor în scopul cercetării și dezvoltării și implementării politicilor de sănătate publică.
„Doresc să le mulțumesc experților care au fost alături de mine în pregătirea acestui aviz, domnilor László Lorenzovici și Alexandru Bârsan. Spațiul european al datelor privind sănătatea creează premisa ca utilizarea datelor din sănătate să aducă o îmbunătățire semnificativă a sistemelor de sănătate din UE. Pacientul este în centrul acestei politici, iar dreptul acestuia de a-și controla și de a dispune de propriile date medicale, primează. Crearea spațiului european al datelor privind sănătatea va contribui direct și la cercetarea medicală, dar și la dezvoltarea politicilor publice din sănătate.
Beneficiile unui spațiu comun al datelor medicale mi-au fost confirmate și de către locuitorii din județul Sibiu, unde am implementat dosarul medical digital prin Platforma Portal Medical, prin care sibienii își pot consulta tot istoricul medical, la un click distanță.
Totodată, ca autoritate care are în subordine cele mai importante spitale din județ, am simțit importanța datelor medicale electronice centralizate, în fundamentarea politicilor de investiții în infrastructura sanitară, dar și în dimensionarea și structurarea celei mai importante investiții în sănătate din județul Sibiu: construirea unui nou spital județean de urgență. Așadar, EHDS este o componență centrală, a unei Uniuni Europene a sănătății puternice”, a declarat Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu.
În vara anului 2022, Daniela Cîmpean, președinta CJ Sibiu, a fost desemnată, din partea Comisiei pentru Resurse Naturale (NAT) a Comitetului European al Regiunilor, drept raportoare pentru avizul pe tema Spațiul european al datelor privind sănătatea. În pregătirea acestui aviz, Daniela Cîmpean a întreprins întâlniri și consultări cu părțile interesate din domeniul sănătății din statele membre UE și cu Comisia Europeană, dar și cu membri ai Parlamentului European.
Documentul a fost dezbătut și a primit vot pozitiv din partea membrilor Comisiei NAT în ședința din luna noiembrie 2022, iar acum proiectul de aviz a fost dezbătut și votat de către membrii CoR în cadrul sesiunii plenare din 08-09 februarie 2023. Ulterior acestui vot avizul CoR va fi trimis către instituțiile UE implicate în procesul legislativ.
Daniela Cîmpean, președinta Consiliul Județean Sibiu a fost numită membră a Comitetului European al Regiunilor pentru perioada 2020-2025 și reprezintă județul Sibiu în instituția UE care reunește autorități locale și regionale din statele membre. În afara de Comisia NAT, Daniela Cîmpean mai face parte din Comisia pentru Politică Economică (ECON) din cadrul CoR.
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
153Platformă nouă de e-administrație pentru sibieni, după 11 ani
2 ani agoPlatforma Primăriei Sibiu, o mai mare interacțiune online cu instituția
Platforma de e-administrație a Primăriei Sibiu s-a lansat într-un nou format și cu noi funcționalități. Primăria Sibiu a fost prima instituție publică locală care a pus la dispoziția cetățenilor o astfel de platformă în 2011, iar acum lansează una nouă, actualizată cu practici și instrumente curente în acest domeniu.
Primele trei luni vor fi o perioadă de tranziție, Primăria așteptând în această perioadă opiniile și sugestiile sibienilor pentru îmbunătățire, urmând să se efectueze diverse optimizări.
“Această platformă centralizează toate demersurile electronice pe care cetățenii la au la dispoziție în relația cu Primăria Sibiu. O bună parte dintre funcționalități existau deja însă nu erau centralizate într-o singură platformă. Concret, dacă sibienii își creează un cont pe această platformă, vor putea comunica online cu Primăria pentru marea majoritate a documentelor, aproape 100 de tipuri, și vor putea efectua plăți în siguranță. Eliminăm astfel tot mai mult drumurile la ghișeu și simplificăm comunicarea cu Primăria, pentru confortul sibienilor.”, a transmis Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu.
e-administratie.sibiu.ro sau de pe sibiu.ro, secțiunea E-administrație
Ce aduce nou:
- Aspectul platformei este clar, simplu și bine organizat. Astfel, trebuie doar să selectați din listă serviciul dorit, apoi tipul de document
- Pe platformă se pot realiza mai multe tipuri de plăți, aproximativ 100 la număr. Pe cea nouă se pot plăti atât taxele și impozitele locale, cât și amenzile de circulație, amenzile aplicate de Poliția Locală, taxele de emitere a diverselor documente, taxa de regularizare, taxa judiciară de timbru, etc.
- Depunerea documentelor online. Fie că doriți să depuneți o sesizare, o solicitare pentru emiterea unui certificat sau trebuie să depuneți documente solicitate prin lege, puteți utiliza platforma pentru a le transmite Primăriei sau serviciilor publice subordonate. Practic, toate tipurile de documente pentru care legislația permite depunerea în format electronic au fost incluse pe noua platformă.
- Emiterea documentelor în format electronic: certificatul fiscal, certificatul de urbanism și prelungirea acestuia, certificatul de nomenclatură stradală sunt doar câteva exemple de documente care se vor emite și online de acum. Excepție fac documentele care, prin legislație, trebuie ridicate de cetățeni în format tipărit, original, cu semnături și/sau ștampile.
Pentru a putea utiliza toate serviciile oferite de noua platformă, este esențial să creați un cont. Precizăm că cei care au cont pe platforma veche, pot folosi aceleași date de conectare pentru a accesa noua platformă. Crearea unui cont durează câteva minute, procesul fiind foarte simplu, fiind explicat, pas cu pas.
- Dacă alegeți să creați un cont validat cu ajutorul aplicației CertMe, un instrument de verificare a identității persoanei care solicită un cont pentru ca datele cu caracter personal să fie protejate, atunci veți putea beneficia de toate facilitățile oferite de această nouă platformă. Validarea contului de la distanță cu aplicația CertMe este o premieră națională pentru o administrație publică locală.
- În cazul în care creați un cont simplu, fără validare, veți putea accesa toate funcționalitățile cu excepția celor legate de taxele și impozitele locale.
- Dacă nu doriți să creați un astfel de cont, veți avea acces limitat la funcțiunile platformei, doar la partea informativă a acesteia și la anumite secțiuni care nu solicită probarea identității. Prin urmare, spre exemplu, nu veți putea consulta informațiile despre proprietăți și sumele datorate ca impozite și taxe locale și nici nu veți putea solicita un certificat fiscal.
Primăria Sibiu recomandă sibienilor crearea unui cont validat pentru a se putea bucura de toate instrumentele electronice pe care le punem la dispoziție.
”În următoarele 30 de zile vechea platformă va rămâne activă doar pentru gestionarea documentelor deja depuse, a căror soluționare este în curs. Nu veți putea depune solicitări noi – acest lucru va fi posibil doar pe platforma nouă. În 8 septembrie vechea e-administrație se va închide și se va trece complet pe cea nouă.”, transmit reprezentanții Primăriei Sibiu.
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
160