Asistăm cu stupoare la un război, de câteva luni. Atacul este unul silențios, dar dureros și cu bătaie lungă. Nu ne mai confruntăm cu teroriștii lui Bin Laden. Acum ne luptăm cu un virus care seamănă teroare.
Nine Eleven – ”Atacul covid19 la Sibiu”
Un virus care pune la pământ zeci de oameni săptămânal la Sibiu. Un virus care se stabilește foarte ușor în gazdă și care se răpâdește la fel de ușor… Dacă:
- Dacă nu ținem cont de câteva aspecte elementare;
- dacă nu păstrăm distanțarea fizică(chiar și socială acum);
- dacă nu ne spălăm frecvent cu APĂ și SĂPUN; și dacă NU PURTĂM MASCĂ!
LUNI, municipiul Sibiu a ajuns în top, cu o rată de incidența de 10,23.
Așa arată cifrele după ce zile la rând s-au trasat DECÂT măsuri foarte blânde.
După ora 23, polițiștii au fost scoși în stradă să verifice dacă sibienii au declarațiile la ei. Citește aici!
Acțiunea s-a petrecut pe o ceață densă care a cuprins tot Sibiul. Video aici!
You Might also like
Etapa regină s-a încheiat cu o victorie surpriză
3 ani agoEtapa regină din Turul Ciclist al Sibiului – finish-ul la altitudinea de 2040 de metri
Alexis Guérin de la Team Vorarlberg a câștigat a doua etapă din Turul Ciclist al Sibiului 2021, care s-a terminat la Bâlea Lac, la o altitudine de 2040 de metri. Pe lunga urcare de pe șoseaua Transfăgărășan, francezul în vârstă de 29 de ani a atacat din pluton înainte cu 10 km de finiș și și-a păstrat avansul de 11 secunde până la linia de sosire. Giovanni Aleotti (BORA – hansgrohe) a terminat pe locul doi și a păstrat astfel tricoul galben al liderului cursei.
Etapa de 187,5 km de la Sibiu la Bâlea Lac nu a fost cu siguranță una ușoară. Plutonul a avut un ritm ridicat chiar de la început, cu gândul la cățărarea brutală de pe final de etapă. Înainte de a se îndrepta spre est, către Transfăgărășan, plutonul a făcut o buclă lungă, cu doup două sprinturi montane, care au dus la numeroase încercări de rupere, în prima parte a etapei.
După 27 de kilometri, un grup format din opt rideri a prins în cele din urmă cale liberă și s-a desprins de pluton. Roberto Carlos González (Vini Zabù), Noah Granigan și Alex Hoehn (ambii Wildlife Generation Pro Cycling), Daniel Turek (Team Felbermayr Simplon Wels), Timon Loderer (Hrinkow Advarics Cycleang), Gabriele Petrelli (Cycling Team Friuli ASD), Francesco Zandri ( Serviciul de lucru – Marchiol – Dynatek) și Paweł Bernas (HRE Mazowsze Serce Polski) au stabilit rapid un avans de până la 6 minute față de pluton.
Purtând tricoul de lider în clasamentul cățărătorilor în numele liderului din clasamentului general Giovanni Aleotti, Turek a câștigat ambele cățărări repertoriate de pe traseu, în timp ce Zandri și Bernas au fost principalii protagoniști în lupta pentru sprinturile intermediare. Ambii au câștigat câte un sprint, dar, întrucât Bernas a obținut ieri mai multe puncte, ciclistul de la HRE Mazowsze Serce Polski a obținut la final tricoul verde de lider în clasamentul pe puncte.
Evadarea a cooperat bine, dar nu a reușit să reziste urmăririi plutonului pe cățărarea de la final, de pe Transfăgărășan. Petrelli a rezistat cel mai mult, dar în cele din urmă a fost prins cu aproximativ 15 km înainte de sosire, de parcurs, iar etapa a coborât la bătălia așteptată a favoritilor de ansamblu.
De cele mai multe ori, în etapa de la Bâlea Lac, victoria a venit într-un atac întârziat, dar astăzi Alexis Guérin a reușit să-și surprindă concurenții printr-o mișcare timpurie. Riderul de la Team Vorarlberg a plecat singur cu peste 10 kilometri înainte de finiș, stabilind rapid un avans de 40 de secunde. În urmărirea lui au plecat cinci rutieri – liderul cursei Aleotti, Fabio Aru (Team Qhubeka NextHash), Michal Schlegel (Elkov – Kasper), Riccardo Zoidl (Team Felbermayr Simplon Wels) și Sergey Chernetskiy (Gazprom RusVelo), care l-au avut tot timpul în vizor pe Guérin, dar francezul economisise suficientă energie pentru a-i împiedica și a sărbători o frumoasă victorie solo la Bâlea Lac.
„Planul nostru din această dimineață a fost să așteptăm un pic mai târziu pentru a ataca. Dar am pornit mai devreme, să-mi asigur un avans confortabil în cazul unor atacuri. Nu concurăm des împotriva echipelor de WorldTour, dar am avut rezultate bune anul acesta, când am câștigat cursa Oberösterreich-Rundfahrt în iunie, așa că am știut că sunt în formă bună. Obiectivul meu înainte de cursă era să câștig clasamentul general, dar sunt fericit și cu o victorie de etapă. Mâine va fi probabil un sprint, iar Ackermann este marele favorit, dar sper că fostul meu coechipier Edi Grosu îl poate învinge ”, a încheiat Guérin.
„Cel mai important lucru este că am apărat tricoul liderului. Din nou, vreau să mulțumesc echipei pentru că a controlat cursa, inclusiv pe prima parte a cățărării, iar apoi a rămas doar ca eu să încerc să fac tot posibilul. Știu că Aru este un cățărător puternic, așa că a trebuit să-l urmăresc, mai ales că era pe locul doi în clasamentul general, la câteva secunde în spatele meu. Am fost fericit că pot să-i neutralizez atacurile”, a spus tricoul galben Giovanni Aleotti.
La fel ca ziua precedentă pe scena de la Păltiniș, Fabio Aru a impus ritmul la urcare, dar nu a putut să-l distanțeze pe Aleotti și a terminat pe locul trei în final. Cu toate acestea, cățărătorul italian în vârstă de 31 de ani nu a regretat.
„Am încercat. Am dat tot ce am avut, nu a fost suficient pentru victorie, dar trebuie să fiu mulțumit de performanța mea, deoarece ritmul la ultima urcare a fost foarte mare. Mâine este ultima etapă, sper un rezultat bun pentru Reinardt Janse van Rensburg, el m-a ajutat în ultimele două zile și, dacă pot, acum vreau să-l ajut pentru etapa de sprint ”, a spus Aru.
Podiumul Etapei 2:
1. Alexis Guerin (Team Vorarlberg)
2. Giovanni Aleotti (BORA – hansgrohe)
3. Fabio Aru (Team Qhubeka NextHash)
Purtătorii tricourilor distinctive în etapa 3:
Clasamentul general: Giovanni Aleotti (BORA – hansgrohe)
Clasamentul pe puncte: Fabio Aru (Team Qhubeka NextHash), for Aleotti
Clasamentul Cățărătorilor: Alexis Guérin (Team Vorarlberg), for Aleotti
Cel mai bun tânăr U23: Meindert Weulink (ABLOC CT), for AleottiParcursul Turului Ciclist al Sibiului 2021
3 Iulie Prologue: Centrul Istoric al Sibiului, 2.5 km
4 Iulie Etapa 1: Sibiu – Păltiniș, 177.9 km
5 Iulie Etapa 2: Sibiu – Bâlea Lac, 187.5 km
6 Iulie Etapa 3: Sibiu – Mediaș – Sibiu, 205.3 kmPalmaresul Turului Ciclist al Sibiului
2011 Alessio Marchetti (Centro Revisioni Cerone)
2012 Victor de la Parte (SP Tableware)
2013 Davide Rebellin (CCC Polsat – Polkowice)
2014 Radoslav Rogina (Adria Mobil)
2015 Mauro Finetto (Southeast)
2016 Nikolay Mihaylov (CCC Sprandi Polkowice)
2017 Egan Bernal (Androni – Sidermec – Bottecchia)
2018 Ivan Sosa (Androni Giocattoli – Sidermec)
2019 Kevin Rivera (Androni Giocattoli – Sidermec)
2020 Gregor Mühlberger (BORA – hansgrohe)Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
275Pista de biciclete pe 20 km, între 4 localități
2 ani agoPista de biciclete pe traseul Sibiu – Poplaca – Orlat – Cristian. Urmează Studiul de Fezabilitate
Pista de biciclete va avea o lungime de aproximativ 20 de km, fiind cea mai lungă pistă pe care Consiliul Județean Sibiu își propune să o realizeze în următoarea perioadă. Acesta va fi amenajată în ampriza drumurilor județene :DJ 106 R, DJ 106 D, DJ 106 J și DJ 106 E, care leagă localități mai sus menționate.
Consiliul Județean Sibiu a lansat la începutul acestei săptămâni procedura de licitație pentru elaborarea studiului de fezabilitate în vederea amenajării unei pistei de biciclete în microregiunea Mărginimea Sibiului, între localitățile Sibiu – Poplaca – Orlat – Cristian, zonă circulată intens și cu potențial semnificativ de dezvoltare economică și turistică. Cei interesați pot depune ofertele până în data de 7 iunie 2022, ora 15, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice.
Valoarea estimată a contractului pentru elaborarea studiului de fezabilitate, precum și a altor documentații și studii necesare în stabilirea traseului, se ridică la suma de 230.000 lei fără TVA, fondurile fiind alocate din bugetul local al județului Sibiu. Proiectanții vor elabora documentațiile în termen de 6 luni de la semnarea contractului și emiterea ordinului de începere.
În cazul în care, în cadrul studiului de fezabilitate se va stabili că pista de biciclete va fi amenajată pe ambele sensuri de mers, benzile vor avea o lățime de circa 1,5 metri/sens, iar dacă soluția propusă va fi ca această să se construiască doar pe un singur sens al drumului județean, banda de rulare va avea o lățime de aproximativ 3 metri.
“Prin această investiție vom crea pentru sibienii pasionați de ciclism, dar și pentru turiștii care ne vor vizita, soluții alternative de mobilitate nemotorizate pentru un sistem de transport durabil, cu emisii scăzute de dioxid de carbon. Ne dorim ca județul Sibiu să devină cu adevărat o destinație turistică atractivă, în care ai oportunitatea de a te bucura de frumusețile naturii, să fie susținute de o infrastructură adaptată la standardele europene și sigură”, a declarat Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu.
Anul acesta, cu sprijinul fondurilor de la bugetul local al județului Sibiu, Consiliul Județean Sibiu va elabora studii de fezabilitate în vederea amenajării a încă 17 km de pistă de biciclete, între localitățile: Sibiu – Rășinari (2 km), Sibiu- Cisnădioara (5 km) și Sibiu – Ocna Sibiului (10 km). Contractele au fost semnate în lunile martie și aprilie 2022, valoarea acestora ridicându-se la suma totală de peste 270.000 lei fără TVA. De asemenea, în luna aprilie 2022, CJ Sibiu a emis ordinul de începere, iar constructorul a demarat lucrările pentru amenajarea pistei de biciclete de pe DJ 105 G, între localitățile Avrig și Mârșa. Această investiție este realizată cu sprijinul fondurilor europene.
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
227Vânătoarea de trofee trebuie să înceteze – HSI România
3 ani agoCa răspuns la presupusa împușcare ilegală a celui mai mare urs din România – un urs brun de 17 ani numit Arthur – de către prințul Emanuel von und zu Liechtenstein, directorul Humane Society International în România, Andreea Roseti, oferă următoarea poziție:
„Împușcarea lui Arthur trebuie să fie un semnal de alarmă pentru guvernul român. Chiar dacă urșii bruni, asemenea lui Arthur, sunt strict protejați de legislația UE și cea română, cel mai probabil dimensiunea sa impresionantă l-a transformat într-o țintă pentru vânătorii de trofee. Uciderea acestui urs măreț readuce în atenția opiniei publice problemele sistemului actual de gestionare a ursului brun, care este lipsit de transparență. … Când autoritățile, organizațiile și comunitățile locale lucrează împreună, coexistența cu carnivorele mari este pe deplin posibilă și trebuie să depunem eforturi mult mai mari pentru a realiza acest lucru”.
Conform legislației UE privind protecția speciilor, ursul brun este o specie strict protejată. Chiar dacă în România a fost interzisă vânătoarea de urși bruni din 2016, acest lucru este frecvent subminat cu argumente îndoielnice și se pare că animalele sunt eliberate pentru împușcare, pentru sume de cinci cifre. Potrivit cercetărilor HSI, România, Suedia și Croația sunt cei mai mari exportatori de trofee de urs brun din UE. HSI își dorește să interzică vânătoarea de trofee, numind-o o „relicvă învechită a vremurilor de demult”.
Nicolae Ștefănuță, deputat în Parlamentul European, spune:
„Directiva Habitate ar trebui implementată în mod egal peste tot în Europa. Nu există spații în care legea nu se aplică. România nu poate deveni o destinație de safari pentru bogații Europei care doresc să ucidă animale sălbatice. I-am scris comisarului Sinkevičius, cerându-i să se asigure că raportarea este corectă și că orice derogare de la Directiva Habitate se face numai sub supravegherea lor strictă”.
Vânătoarea selectivă a masculilor adulți și a urșilor cu punctaj mare are efecte negative asupra dinamicii populației.
HSI solicită oprirea definitivă a vânătorii de trofee a speciilor protejate în Uniunea Europeană și susține interzicerea importului de trofee de vânătoare.
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
256