Colegiul Prefectural a fost prezidat de Subprefectul Județului Sibiu, Sebastian Șebu
Colegiul Prefectural a avut pe ordinea de zi a ședinței, prezentări ale Inspectoratului pentru Situații de Urgență ,, Cpt. Dumitru Croitoru” al Județului Sibiu, Sistemului de Gospodărie a Apelor Sibiu, Sistemului Hidrotehnic Mediaș și Direcției pentru Agricultură Județeană Sibiu, astfel:
• Inspectoratul Pentru situații de Urgență ,, Cpt. Dumitru Croitoru” al Județului Sibiu, a prezentat situația privind ”Prevenirea incendiilor de vegetație de origine terestră. Principii și experiențe privind gestionarea peisajelor, a pădurilor și a zonelor împădurite în vederea siguranței și rezilienței în Europa.”
• Sistemul de Gospodărire a Apelor Sibiu a prezentat raportul privind exploatarea acumulării Gura Râului de pe râul Cibin – BH Olt, între anii 2010 – 2021. De asemenea, Sistemul Hidrotehnic Mediaș Exploatarea acumulării Ighiș de pe pârâul Ighiș – BH Mureș, între anii 2010 – 2021.
• Direcția pentru Agricultură Județeană Sibiu a oferit o prezentare a programelor de susținere pentru produsele deficitare la nivelul județului Sibiu.
Materialele prezentate în ședință pot fi vizualizate integral pe site-ul: Instituția Prefectului-Județul Sibiu la secțiunea – Transparență- Ședințe Publice/ Anunțuri/ Minute.
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
You Might also like
Copii în plasament. Ce prevede Legea 272?
1 an agoCopiii au dreptul să crească într-o familie care să-l susțină, să-l îngrijească și să-i ofere afecțiune
Copiii separați temporar sau definitiv de părinţii lor sunt crescuți și îngrijiți în baza măsurii plasamentului acestora, dispusă în condiţiile legii şi se realizează într-un mediu de viaţă familial, la domiciliul unei persoane/familie de plasament.
„Persoana sau familia care primeşte un copil în plasament trebuie să aibă domiciliul în România şi să fie evaluată de către direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului în a cărei rază administrativ-teritorială se află domiciliul acesteia sau, după caz, de către un furnizor privat acreditat, cu privire la garanţiile morale şi condiţiile materiale pe care trebuie să le îndeplinească pentru a primi un copil în plasament. Persoana sau familia poate primi în plasament şi un copil care are domiciliul în altă unitate administrativ-teritorială, dacă interesul superior al copilului o impune.”, conform legii 272.
Cine poate primi un copil în plasament?
Poate primi copii în plasament persoana sau familia ai cărei membri au vârsta de minimum 18 ani, au capacitate deplină de exerciţiu, domiciliul în România şi care depun o cerere în acest sens la Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sibiu, sau, după caz, la un furnizor privat acreditat care are un serviciu de tip familial licenţiat în condiţiile legii, în a cărui rază teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa.
Proximitatea domiciliului persoanei sau familiei faţă de locul din care provine copilul, necesitatea menţinerii fraţilor împreună şi facilitarea exercitării de către aceştia a dreptului de a menţine relaţii personale şi contacte directe cu părinţii, rudele, precum şi cu alte persoane faţă de care au dezvoltat legături de ataşament, precum şi necesitatea asigurării continuităţii frecventării cursurilor şcolare sunt criterii avute în vedere la luarea deciziei plasamentului copilului, dacă acestea nu contravin interesului superior al copilului.
Cine nu poate primi un copil în plasament?
Nu poate primi copii în plasament persoana sau familia în care un membru se află în una dintre următoarele situaţii:
- suferă de boli cronice, certificate de medicul de familie, care ar putea pune în pericol starea de sănătate a copilului;
- a consimţit la adopţia propriului copil;
- suferă de boli psihice, este dependentă de alcool, droguri sau alte substanţe psihotrope;
- este decăzută din drepturile părinteşti prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă sau i-au fost interzise drepturile părinteşti ca pedeapsă complementară;
- a suferit o condamnare prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, pentru săvârşirea cu intenţie a unor infracţiuni contra persoanei, infracţiuni care aduc atingere unor relaţii privind convieţuirea socială sau cele care aduc atingere înfăptuirii justiţiei;
- are un copil care beneficiază sau a beneficiat de o măsură de protecţie specială pentru motive imputabile părinţilor, cum ar fi abuzul, neglijarea sau orice formă de violenţă exercitate asupra copilului, cerşetoria etc.;
- locuieşte în fapt sau locuieşte şi gospodăreşte împreună cu părinţii copilului/copiilor pentru care urmează să se aplice măsura plasamentului, cu excepţia situaţiei în care mama este minoră, părinţii sunt persoane cu dizabilităţi sau suferă de boli psihice;
- a fost asistent maternal şi i s-a retras atestatul din motive imputabile lui;
- exercită temporar autoritatea părintească cu privire la persoana copilului, pe durata lipsei părinţilor, conform prevederilor art. 105 alin. (3) din Legea nr. 272/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Ca și facilități persoana/familia de plasament beneficiază de indemnizație de sprijin, iar copilul aflat în plasament familial beneficiază de alocație lunară de plasament și alocație de stat pentru copii.
Persoanele interesate să ia în plasament copii, se pot adresa Serviciului Management de Caz pentru Copilul cu Măsură de Protecţie Specială – Biroul Management de caz pentru copilul cu măsură de protecție rezidențială și familială, de luni-joi intre orele 8.00-16.30 si vinerea între orele 8.00-14.00, la sediul DGASPC Sibiu str. Mitropoliei nr.2 , Sibiu sau la nr. de telefon 0269/232066, e-mail: smcprf@dasib.ro
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
390Catering la SCJU Sibiu. Contract de 4,5 milioane lei+TVA / an
2 ani agoCatering din luna mai pentru pacineții internați. Cel mai scump meniu pentru o zi trece de 30 de lei
Din 1 mai 2022, hrana pacienților internați în cadrulSpitalului Clinic Județean de Urgență (SCJU Sibiu) este servită în regim de catering. Noul furnizor de hrană este firma Ansamble Catering & Services Romania, care a câștigat licitația organizată de spital. Contractul a fost semnat în data de 4.04.2022, cu intrare în vigoare începând din 01.05.2022.
Valoarea totală a acordului cadru de servicii de preparare și transport hrană (catering) pentru pacienții internați în cadrul SCJU Sibiu și medici de gardă, pentru o perioadă de 3 ani este de 13,56 milioane lei + TVA. Valoarea este compusă din: valoarea alocației de hrană, valoarea prestației pentru serviciile de catering, valoarea caserolelor și numărul maxim de alocații estimate pe 36 luni.
SCJU Sibiu a scos la licitație meniuri având următoarele valori:
• Regim dializă: 9,08 lei + TVA (9%) – o singură masă;
• Regim comun 10,09 lei + TVA (9%) – trei mese;
• Regim lăuze, arși, oncologie, hepatic, diabet, 15,14 lei + TVA (9%) trei mese + două suplimente;
La aceste valori se adaugă prestația pentru servicii catering 2,70 lei + TVA (9%) și valoare caserole 2,80 lei/zi + TVA (19%).Hrana pacienților este acordată diferențiat în funcție de regimurile alimentare. Pe lângă micul dejun, prânz și cină, anumite tipuri de meniuri (mame, arși, oncologie, hepatic, diabet) includ și supliment, de două ori pe zi.
Spre exemplu, meniul de azi 2 mai 2022 este fost compus din:
• Mic dejun: ceai, unt, brânză de vaci/biscuți/caș, roșie, pâine;
• Prânz: supă de legume cu fidea, pui la rotisor, piure de cartofi/salată varză/mâncare de fasole verde/orez dietetic cu morcov, pâine;
• Cina: mămăligă cu brânză de vaci și smântână sau mămăligă și tocăniță de legume.Toate meniurile sunt servite în funcție de regimul alimentar stabilit pentru fiecare pacient în parte.
Suplimentele pentru lăuze, arși, oncologie, hepatic, diabet constau în iaurt și fruct (măr) sau compot.
“Scopul nostru este să îmbunătățim calitatea serviciilor oferite pacienților, inclusiv hrana, cu mijloacele pe care le avem la dispoziție. Am scos la licitație serviciul de hrană, pentru ca pacienții să primească mâncarea în regim de catering, de la o firmă specializată în astfel de servicii. În continuare, cea mai mare vulnerabilitate rămâne nivelul redus al alocației de hrană dar și acest lucru se va schimba începând de la data de 1 iulie, când va intra în vigoare noua norma de hrană a pacienților din spitale, cifrată la 22 lei”, a declarat managerul SCJU Sibiu, Dr. Daniel Chelcea.
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
271Investiții de peste 2,6 milioane de lei. SMID
3 ani agoInvestiții complementare Sistemului de Management Integrat al Deșeurilor în Județul Sibiu
Consiliul Județean Sibiu a urmărit în mod constant în ultimii ani modernizarea sistemului de management integrat al deșeurilor în Județul Sibiu. Este nevoie de noi tehnologii, fără de care nu avem cum să atingem țintele europene, iar costurile pentru aceste investiții sunt foarte mari. Pentru a accesa fonduri europene din care să se susțină investițiile, a fost nevoie de elaborarea unor documente și studii de specialitate complexe, cum ar fi Planul Județean de Gestionare a Deșeurilor sau studiile de compoziție a deșeurilor, care indică nevoile de dezvoltare a sistemului.
Consiliul Județean Sibiu a realizat aceste documentații, iar în prezent implementează un proiect cu finanțare europeană, prin care se va elabora cererea de finanțare pentru realizarea investițiilor.
“O primă veste bună pentru bugetul Județului este că prin acest proiect reușim să recuperăm din fonduri europene sumele cheltuite de Consiliul Județean Sibiu cu documentațiile din domeniul gestionării deșeurilor. În plus, pregătim atragerea de noi fonduri”, a declarat Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu.
În cursul lunii februarie, Consiliul Județean Sibiu, a semnat contractul de finanțare cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene în calitate de Autoritate de Management al Programul Operațional Infrastructura Mare pentru realizarea proiectului ”Investiții complementare Sistemului de Management Integrat al Deșeurilor în Județul Sibiu – asistență tehnică în vederea finanțării”, în valoare totală de 2.631.826,51 lei cu TVA, din care valoarea eligibilă nerambursabilă 2.481.451,81 lei. Obiectivul general al proiectului de asistenta tehnică este elaborarea documentațiilor tehnico – economice necesare în vederea fundamentării investițiilor care vor completa actualul sistem de management integrat al deșeurilor, pentru continuarea dezvoltării infrastructurii din fondurile europene destinate perioadei de programare 2014-2020.
Rezultatele estimate a fi atinse prin proiect sunt: asigurarea cadrului strategic de planificare a dezvoltării Sistemului de Management Integrat al Deșeurilor (SMID) la nivelul județului, elaborarea aplicației de finanțare prin care se fundamentează necesitatea și oportunitatea acordării finanțării nerambursabile pentru investițiile necesare consolidării SMID, crearea cadrului de implementare a investiților și promovarea acestora în rândul actorilor interesați. Proiectul va fi finalizat la data de 31.12.2022.
Pentru mai multe informații din Sibiu, vizitați site-ul nostru www.opiniadesibiu.ro.
276